اثرات افزایش نرخ دلار بر قیمت مسکن

اثرات افزایش نرخ دلار بر قیمت مسکن
اثرات افزایش نرخ دلار بر قیمت مسکن

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه املاک در گفتگویی با اشاره به افزایش نرخ دلار و تاثیر آن  بر بازار مسکن، گفت: طی روز های اخیر، افزایش ناگهانی نرخ دلار تاثیرات بسزایی بر قیمت مسکن گذاشته است. در شرایط فعلی، بازار مسکن در حالت بی رونقی قرار دارد نه رکود کامل. عوامل تاثیر گذار بر بازار مسکن ارز، بورس، طلا و حامل های انرژی می باشد که موجب می شوند

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه املاک در گفتگویی با اشاره به افزایش نرخ دلار و تاثیر آن  بر بازار مسکن، گفت: طی روز های اخیر، افزایش ناگهانی نرخ دلار تاثیرات بسزایی بر قیمت مسکن گذاشته است. در شرایط فعلی، بازار مسکن در حالت بی رونقی قرار دارد نه رکود کامل. عوامل تاثیر گذار بر بازار مسکن ارز، بورس، طلا و حامل های انرژی می باشد که موجب می شوند قیمت ها در بازار مسکن با افت و خیز مواجه شوند.

مصطفی قلی خسروی افزایش نا به هنگام نرخ دلار را عامل افزایش قیمت مسکن دانست و افزود: قیمت مسکن اندکی از شاخص نرخ تورم گذشت. در این بین برخی از کارشناسان اظهار داشتند که با تورم 15 درصد و افزایش نرخ ردلار، قیمت واحد های مسکونی نیز افزایش یافت.

خسروی در ادامه افزود: اصلی ترین سیاست گذار در بخش مسکن، وزارت راه و شهر سازی می باشد و در هر نقطه ای اگر ما ساخت و ساز را متوقف کنیم، تعادل میان عرضه و تقاضا برهم خواهد خورد. در نتیجه ساخت و ساز نباید متوقف شود چرا که 174 شغل مهم به این ساخت و ساز ها وابسته می باشد. برای کنترل این وضعیت نا به هنجار باید از کد های رهگیری استفاده کنیم. از کد رهگیری برای کنترل قیمت ها استفاده می شود. البته در کشور ما مالکیت محترم است اما در دیگر کشور ها با استفاده از کد رهگیری و با حفظ حقوق مالکان قیمت ها را کنترل می کنند و قیمت های واقعی را به مشتری اعلام می دارند.

وی عنوان کرد: برای کنترل قیمت های اجاره، در دولت قبل به کمک تعزیرات برنامه ریزی کردیم تا مبالغ اجاره بیش از یک میزان محدودی نباشد. ما تنها می توانیم برای قیمت ها مرز معینی را قرار دهیم و بر حرف خود ایستادگی کنیم که قیمت اجاره باید معین بوده و نمی تواند از میزان مشخص شده بیشتر باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)