اثرات مثبت شناسایی واحد‌های خالی

اثرات مثبت شناسایی واحد‌های خالی
اثرات مثبت شناسایی واحد‌های خالی

آهن پرایس: محمود محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با پالایشی که از تعداد واحد های خالی در کشور صورت گرفته است، گفت: تمامی واحد های خالی در کشور شناسایی شده اند و هم اکنون شاهد اثرات موثر آن بر بازار مسکن بودیم در صورتی که آمارها و گزارشات نشانگر...

آهن پرایس: محمود محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با پالایشی که از تعداد واحد های خالی در کشور صورت گرفته است، گفت: تمامی واحد های خالی در کشور شناسایی شده اند و هم اکنون شاهد اثرات موثر آن بر بازار مسکن بودیم در صورتی که آمارها و گزارشات نشانگر بهبود وضعیت بازار مسکن می باشند.

معاون مسکن و ساختمان در ادامه افزود: گزارشات میدانی صورت گرفته توسط دستگاه های مربوطه حاکی از آن است که در دو ماه گذشته عرضه مسکن نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است که می توان گفت از اثرات مثبت شناسایی واحد‌های خالی در کشور می باشد.

محمود محمود زاده با بیان اینکه موضوع سامانه املاک و اسکان یک موضوع کاملا جدی و زیربنایی است که از طریق دستگاه‌های مختلف دنبال می ‌شود؛ گفت: هرسال با انجام اقدامات موثرتر و برنامه ریزی دقیق ‌تر در حوزه سامانه املاک و اسکان شاهد گسترده‌ تر شدن ابعاد این سامانه در کشور خواهیم شد که نتیجه آن بهبود وضعیت بازار مسکن و انجام برنامه ‌ریزی دقیق ‌تر برای کنترل عرضه و تقاضا در این بازار خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: برحسب آمارهای رسمی منتشر شده، قیمت مسکن اخیرا کاهش 3 تا 4 درصدی داشته است که این کاهش قیمت ها با شرایط کنونی بازار مسکن و برحسب آمارهای اعلام شده در برخی از مناطق تهران 15 تا 20 درصد بوده است. همچنین با استفاده از سیاست‌هایی که در سال جدید به کار گرفته ‌ایم؛ امیدواریم شاهد تداوم چشمگیر کاهش قیمت‌ها و ایجاد ثبات قابل قبولی در حوزه مسکن باشیم.

محمود محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با آمار و اطلاعات املاک در شهر های مختلف که به صورت فصلی توسط وزارت راه و شهرسازی بر روی سایت منتشر می شود، گفت: آمار و اطلاعات مسکن تا اسفند ماه سال ۹۹ به زودی بر روی سایت وزارت راه و شهرسازی قرار می‌ گیرد.

 وی در ادامه خاطر نشان کرد: همانطور که از پیش معین شده بود که به صورت ماهانه آمار و اطلاعات املاک و قیمت ها در شهرهای مختلف، ارائه شود اما با توجه به آنکه تعداد خرید و فروش مسکن در شهر‌های مختلف به صورت منطقی و علمی امکان پذیر‌تر و به واقعیت نزدیک‌ تر است؛ بنابراین آمار و اطلاعات در شهر‌های مختلف به صورت فصلی در سامانه قرار می ‌گیرد.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: روزهای خاکستری بازار مسکن

محمود زاده در رابطه با ثبت اطلاعات خانوارها در سامانه املاک نیز بیان کرد: آمار و اطلاعاتی که خانوارها در سامانه املاک و اسکان قرار می ‌دهند با هماهنگی دستگاه‌ های مختلف از جمله سازمان ثبت اسناد و املاک، پالایش آن‌ها صورت می گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان بیان کرد: خوشبختانه استقبال متقاضیان برای قرار دادن اطلاعات خود در سامانه افزایش یافته و امیدواریم در چند روز باقی مانده افرادی که تاکنون اطلاعات خود را قرار نداده ‌اند هرچه زود تر اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان بارگذاری کنند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)