اثرگذاری اقتصاد کشور بر بازار مسکن

اثرگذاری اقتصاد کشور بر بازار مسکن
اثرگذاری اقتصاد کشور بر بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن؛ با افزایش ناگهانی قیمت های واحدهای مسکونی بسیاری از متقاضیان مصرفی و فعالان بازارمسکن از این وضعیت نابسامان ناراضی هستند. کارشناسان بازار مسکن درخصوص این بحران ایجاد شده بازار مسکن اظهار کردند: اکنون پیش بینی آینده بازار مسکن بسیار سخت شده  ولی با بررسی های صورت گرفته، با توجه به شرایطی که برای بازار مسکن به وجود آمده ، با گذشت زمان  بازار 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن؛ با افزایش ناگهانی قیمت های واحدهای مسکونی بسیاری از متقاضیان مصرفی و فعالان بازارمسکن  از این وضعیت نابسامان ناراضی هستند. کارشناسان بازار مسکن درخصوص این بحران ایجاد شده بازار مسکن اظهار کردند: اکنون پیش بینی آینده بازار مسکن بسیار سخت شده  ولی با بررسی های صورت گرفته، با توجه به شرایطی که برای بازار مسکن به وجود آمده است، با گذشت زمان  بازار مسکن با رکورد بیشتری مواجه خواهد شد بطوری که  بسیاری از اقشار جامعه  با مشکلات متعددی مواجه خواهند شد. 

افزایش قیمت واحد های مسکونی در بازار مسکن در حالتی سر میبرد که توان مالی متقاضیان مصرفی با شرایط جدید بازار مسکن تطابق ندارد. همچنین اگر روند بازار مسکن رو به بهبود سوق پیدا نکند و  تغییری در شاخص های اصلی اقتصاد کشور همانند بازار ارز، بورس، وام مسکن و مصالح ساختمانی ایجاد نشود پیش بینی می شود که این بخش  با رکورد چند ساله همراه خواهد بود.

این امر نشان می دهد که دوره رکورد چند ساله بازار مسکن بستگی به نرخ ارز، وام مسکن ، مصالح ساختمانی و بورس  دارد! با این حال در این شرایط نابسامان بازار مسکن بسیاری از اقشار جامعه در انتظار بهبود بازار مسکن به سر میبرند و در این نگرش هستند تا کی  رکورد بازار مسکن ادامه دار خواهد بود.

 برخی  از کارشناسان بخش مسکن بر این نگرش هستند که اوج گیری قیمت های مسکن از شهریور ماه سال 96 آغاز شده است که با کاهش سود سپرده های بانکی این روند در سیر صعودی قرار می گیرد  لذا رشد قیمت های مسکن قبل از پیش بینی  افزایش نرخ دلار بوده است . به طور صریح می توان گفت که تغییرات  بهره بانکی بر روند بازار مسکن بسیار اثرگذار است، به صورتی که  کاهش نرخ سود سپرده های بانکی موجب می شود  تحرکات شدیدی در  بازار مسکن ایجاد شود. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)