اجرای طرح جلوگیری از احتکار مسکن از سوی دولت

اجرای طرح جلوگیری از احتکار مسکن از سوی دولت
اجرای طرح جلوگیری از احتکار مسکن از سوی دولت

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، طرح جدیدی در پایتخت برای خانه های خالی در دست اجرا می باشد که طی آن از احتکار مسکن بوسیله ابزار تحت اختیار شهرداری جلوگیری می کنند. طبق این طرح که در حال بررسی است، بصورت موقت و یا دائم کاربری خانه های خالی از مسکونی به اداری تغییر پیدا خواهد کرد. اجرای این طرح 4 تحول را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، طرح جدیدی در پایتخت برای خانه های خالی در دست اجرا می باشد که طی آن از احتکار مسکن بوسیله ابزار تحت اختیار شهرداری جلوگیری می کنند. طبق این طرح که در حال بررسی است، بصورت موقت و یا دائم کاربری خانه های خالی از مسکونی به اداری تغییر پیدا خواهد کرد.

اجرای این طرح 4 تحول را به دنبال خواهد داشت. در این راستا کارشناسان این تصمیم را حرکت شهرداری در مسیر یکی از تجربه‌های موفق جهانی - الگوی انگلیسی- در تنظیم بازار مسکن شهری ارزیابی می‌کنند. این طرح پس از بررسی های صورت گرفته وطی مراحل نهایی به تصویب و سپس به اجرا خواهد در آمد.

این تعیین کاربری جدید به دو شکل موقت و دائم صورت می گیرد که بر اساس اینکه واحد مسکونی در کدام منطقه از پایتخت قرار دارد و یا اینکه مالک چه تصمیم برای ان دارد، صورت می گیرد.

در حال حاضر شهر تهران دارای 490 هزار واحد مسکونی خالی می باشد که این میزان حدودا معادل 10 درصد از کل موجودی مسکن پایتخت می باشد. مجموع تعداد واحدهای مسکونی تهران با احتساب چهار میلیون و ۳۰۰ هزار واحد در حال استفاده، ۱۰۰هزار خانه دوم و ۴۹۰ هزار خانه خالی به چهار میلیون و ۹۰۰ هزار واحد می‌رسد که یک دهم از این میزان خالی می باشد. این میزان نسبت 10 درصدی به کل موجودی مسکن، نسبت بالایی محسوب می شود زیرا با توجه به بررسی های صورت گرفته از سوی وزارت اقتصاد و دارایی،  نرخ طبیعی خانه خالی در کشور 4 درصد است که شهر تهران با این میزان نسبت فاصله بسیار زیادی دارد.

بر اساس قانون مالیات برای خانه های خالی که  در سال 94 به تصویب رسید، دولت وظیفه دارد از مالکانی که واحد های خالی در اختیار دارند مالیات دریافت کند اما به دلیل وجود مشکلاتی، این قانون عملا ابتر مانده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید
 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)