احتمال بازگشت رکود به بازار مسکن

احتمال بازگشت رکود به بازار مسکن
احتمال بازگشت رکود به بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازارمسکن، بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی تعداد واحدهای فروخته شده در تهران به 181 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. این میزان افزایش نسبت به سال قبل 11.8 درصد گزارش شده است در حالی که بررسی ها نشان می دهد مسکن همچنان در رکود به سر می برد. این رکود از زمانی اتفاق افتاد که قیمت 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازارمسکن، بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی تعداد واحدهای فروخته شده در تهران به 181 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. این میزان افزایش نسبت به سال قبل 11.8 درصد گزارش شده است در حالی که بررسی ها نشان می دهد مسکن همچنان در رکود به سر می برد. این رکود از زمانی اتفاق افتاد که قیمت مسکن با افزایش نجومی رو به رو شد و منجر به کاهش قدرت خرید مردم شد. 
این رکود همچنان ادامه دارد به دلیل اینکه قدرت خرید مسکن افزایش پیدا نکرده است و بخش عمده ای از جامعه درگیر این موضوع هستند. برنامه ریزی های صورت گرفته برای رشد اشتغال زایی در سال جاری به گونه ای هدف گذاری شده است که مسکن بخش نقطه قوت اقتصاد ایران برای رشد در سال جاری محسوب می شود. با توجه به اخباربازارمسکن میزان خرید و فروش واحدهای مسکونی در تهران در سال 96 رکود چند سال اخیر را شکسته است. بانک مرکزی هر ماه آماری در خصوص میزان معاملات انجام شده در بخش مسکن منتشر می کند که آخرین آمار، مربوط به تحولات بازار مسکن در اسفند ماه سال 96 می باشد. 
این آمارها نشان دهنده آن است که مسکن تهران اهمیت زیادی در بازار مسکن دارد؛ از این رو بر میزان معاملات در سایر بازارها تأثیر می گذارد. رکود در مسکن تهران سیگنال رکود را به سایر شهرها مخابره می کند و رونق آن نیز علامتی برای بهبود وضعیت در شهرهای دیگر است. طبق گزارشات احتمال بازگشت رکود به بازار مسکن وجود دارد زیرا با رسیدن سقف تسهیلات به 200 میلیون تومان، احتمال دارد مسکن دوباره گران شود و همین موضوع موجب می شود سرمایه گذاران از این بخش خارج شوند و قدرت خرید مردم همچنان ضعیف باقی بماند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)