احتمال کاهش قیمت مسکن

احتمال کاهش قیمت مسکن
احتمال کاهش قیمت مسکن

کارشناسان بخش مسکن بر این باورند که ادامه روند فعلی بازار مسکن منجر به رکود تورمی در این بخش خواهد شد. به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، گفته های کارشناسان مسکن حاکی از آن است که بخش مسکن در نیمه دوم سال 96 وارد فاز رونق شد اما مجددا در نیمه دوم سال 97 به رکود خواهد رسید. از عوامل اصلی رشد ناگهانی قیمت مسکن، عدم توازن میان عرضه و تقاضا است. از سوی دیگر بالا رفتن قدرت خرید متقاضیان مبنی 

کارشناسان بخش مسکن بر این باورند که ادامه روند فعلی بازار مسکن منجر به رکود تورمی در این بخش خواهد شد. به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، گفته های کارشناسان مسکن حاکی از آن است که بخش مسکن در نیمه دوم سال 96 وارد فاز رونق شد اما مجددا در نیمه دوم سال 97 به رکود خواهد رسید.
از عوامل اصلی رشد ناگهانی قیمت مسکن، عدم توازن میان عرضه و تقاضا است. از سوی دیگر بالا رفتن قدرت خرید متقاضیان مبنی بر اعطای تسهیلات بانکی تا سقف 160 میلیون تومان و التهاب بازار ارز موجب جهش قیمتی در بازار مسکن شد. نکته قابل توجه این است که واسطه های ملکی به عنوان عامل ثانویه در ایجاد گرانی عمل کردند و اغلب مشاوران املاک با سهم خواهی از مبلغ قرارداد موجب افزایش بیش از پیش قیمت ها شدند.

سید کمال الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه ممکن است بازار بار دیگر وارد رکود شود، افزود: مردم به امید خانه دار شدن برای گرفتن وام مسکن سپرده گذاری یکساله کرده اند اما هم اکنون به دلیل گرانی غیر معقول مسکن و کاهش ارزش پول ملی نگران هستند.
وی در ادامه تصریح کرد: با شروع سال 97 شاهد نوسانات و افزایش چشمگیر در بازار ارز و سکه بودیم. این افزایش قیمت که در بخش طلا و ارز رخ داد، موجب کاهش توان مالی متقاضیان شده است. از سویی قیمت های پیشنهادی بخش عمده ای از واحد های مسکونی نوساز در سطحی فراتر از ارزش واقعی این واحدها است. مالکان تصور می کنند که با ورود بازار به فاز رونق، می توانند واحدهای مسکونی خود را با هر قیمتی به بازار عرضه کنند اما این تصور کاملا اشتباه است. در صورت عدم اصلاح تفکر، بازار مجدد به فاز رکود باز می گردد و متأثر از آن، بازار آهن نیز شاهد رکودی دوباره خواهد بود.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)