اخبار این روزهای بازارمسکن

اخبار این روزهای بازارمسکن
اخبار این روزهای بازارمسکن

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازارمسکن، طی یک ماه اخیر اخبار بازارمسکن حاکی از کاهش سود تسهیلات و بهبود وضعیت مسکن بوده است اما مسئله این است که این مصوبه تا چه حد به وضعیت بازار کمک خواهد کرد!؟ علیم یارمحمدی عضو کمیسیون عمران مجلس، کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم را برای بهبود شرایط وضعیت بازارمسکن لازم دانست و در رابطه با این موضوع بیان کرد: این مولفه 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازارمسکن، طی یک ماه اخیر اخبار بازارمسکن حاکی از کاهش سود تسهیلات و بهبود وضعیت مسکن بوده است اما مسئله این است که این مصوبه تا چه حد به وضعیت بازار کمک خواهد کرد!؟ علیم یارمحمدی عضو کمیسیون عمران مجلس، کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم را برای بهبود شرایط وضعیت بازارمسکن لازم دانست و در رابطه با این موضوع بیان کرد: این مولفه به تنهایی فایده ای ندارد و باید زمان باز پرداخت اقساط نیز افزایش یابد. کاهش 1.5 درصدی سود پرداختی تسهیلات صندوق پس انداز یکم مولفه خوبی است اما  برای ساماندهی به بازار آشفته مسکن کافی نیست.
در حال حاضربیشتر از ظرفیت صندوق پس انداز یکم مسکن متقاضی وجود دارد بنابراین باید تسهیلات به نحوی باشد که شرایط خانه دار شدن مصرف کنندگان به آسانی انجام شود، در غیر این صورت انباشت تقاضا مشکلات بیشتری را برای این بخش رقم می زند. باید بدانیم که این موضوع به تنهایی نمی تواند مسکن را از رکود خارج کند. یار محمدی در ادامه افزود: کاهش نرخ تسهیلات بیشترین تأثیر را در افزایش قدرت خرید خانه اولی ها ایجاد می کند و بهبود وضعیت بازار مسکن با افزایش توان مالی متقاضیان می تواند معاملات مسکن را وارد فاز رونق کند. بازار مسکن در حال حاضر شناور است و برای ساماندهی و خروج از رکود تورمی باید اقدامات لازم صورت بگیرد. در حال حاضر عدم توازن میان عرضه و تقاضا در بازار آشفتگی ایجاد کرده و موجب شده تا قیمت های اعلامی صاحبان ملک روند افزایشی داشته باشد. دولت باید با تقویت عرضه و افزایش توان مالی متقاضیان این دو را به یکدیگر نزدیک کند. طبق آشفتگی موجود در این بازار نمی توان به طور دقیق پیش بینی کرد که آینده بازار چگونه پیش خواهد رفت. روند کاهشی و یا افزایشی در معاملات و قیمت مسکن بستگی به عملکرد دولت خواهد داشت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)