اخبار معاملات مسکن در نوروز ۹۶

اخبار معاملات مسکن در نوروز ۹۶
اخبار معاملات مسکن در نوروز ۹۶

با این وجود که بازار مسکن در نوروز 96 تقریبا نیمه تعطیل بود ، ولی بیش از 60 فقره معامله ی مسکونی به گزارش رسیده است که لازم به ذکر است این تعداد ( اکثرا ) مربوط به خانه های کلنگی بوده است. این معاملاتی که به خرید مسکن منجر شد ، غالبا مربوط به چانه زنی و جست و جو ها در اسفند ماه است. گزارشات از تعداد معامله ها در اسفند ماه سال 95 بیانگر آن است که این حجم از معاملات نسبت به ماه قبل از آن (بهمن‌ماه) دچار 20 درصد کاهش ...

با این وجود که بازار مسکن در نوروز 96 تقریبا نیمه تعطیل بود ، ولی بیش از 60 فقره معامله ی مسکونی به گزارش رسیده لست که لازم به ذکر است این تعداد ( اکثرا ) مربوط به خانه های کلنگی بوده است. این معاملاتی که به خرید مسکن منجر شد ، غالبا مربوط به چانه زنی و جست و جو ها در اسفند ماه است. گزارشات از تعداد معاملات مسکن در اسفند ماه سال 95 بیانگر آن است که این حجم از معاملات نسبت به ماه قبل از آن (بهمن‌ماه) دچار 20 درصد کاهش شده است. هرچند این گزارش ممکن است باعث شود تا تصور اینکه بازار مسکن به رکود برگردد شود اما آمار معاملات سال 94 نشان می‌دهد این اتفاق در سال‌های گذشته نیز سابقه دارد. 

این گزارش بیانگر آن است که اولا، بخشی از معاملاتی در فروردین ماه ثبت می‌شود مربوط به تصمیماتی است که در اسفند قطعی شده. دوما،انصراف دادن فروشندگان و خریداران از انجام معامله در آخرین روز های سال و دست نگه‌داشتن به دلیل مطلع شدن از تحولات بازار مسکن در سال جدید است. سوما، انتخابات ریاست‌ جمهوری که در پیش روی داریم ،  باعث کاهش یافتن حجم معاملات مسکن در در سال 95 بوده است.

 اغلب مشاوران املاک اعتقاد دارند تصویر مبهم بازار آتی بخش مسکن در آستانه انتخابات و تغییر دولت که به استقرار سیاست‌های جدید اقتصادی می‌انجامد، همواره به منزله سرعت‌گیر معاملات ایفای نقش کرده است. هرچند در همین فضای گرگ و میش هم عده‌ای هستند که ریسک انجام معامله را با تکیه بر پیش‌بینی‌های افزایش احتمالی قیمت می‌پذیرند و ترجیح می‌دهند در ماه‌های قبل از انتخابات آپارتمان موردنظر خود را به دور از آثار جو روانی ناشی از استقرار دولت جدید بخرند یا بفروشند. به این ترتیب حتی ایام تقریبا تعطیل نوروز نیز بدون معامله مسکن سپری نشده است. از سوی دیگر حدود 20 درصد از مجموع 61 فقره معامله مسکن ثبت شده در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران مربوط به آپارتمان‌های کلنگی بوده است که بیشتر آنها به‌عنوان زمین و طبعا با انگیزه ساخت‌وساز در ماه‌های پیش‌رو خریداری شده‌اند. در عین حال برخی از کلنگی‌های معامله‌شده نیز واحد آپارتمانی بوده و قاعدتا با هدف سکونت متناسب با بودجه و شرایط خریدار تملک شده‌اند. هرچند به گفته واسطه‌های ملکی، برخی از واحدهای مسکونی با سن بیش از 30 سال نیز با انگیزه استفاده به‌عنوان انبار و کاربری‌های متفرقه دیگر خریداری می‌شوند. به‌عنوان مثال آپارتمان 75 مترمربعی 24 ساله‌ای در محدوده پل‌چوبی، خیابان حقوقی به قیمت مترمربعی دو میلیون و 940 هزار تومان فروخته شده است.

برای دریافت قیمت میلگرد ، قیمت تیر آهن ، قیمت نبشی و نادانی ، قیمت پروفیل ، قیمت ورق ، در کانال تلگرام ما عضو شوید. برای عضویت در کانال ⬅️ اینجا ️ را کلیک کنید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)