اختلاف قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران

اختلاف قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران
اختلاف قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، تفاوت قیمتی که  طی ماه های اخیر در میان مناطق مصرفی تهران وجود داشت، متوقف شد. طی چند ماه اخیر التهاب بازار موجب رشد قیمت غیرمعقول منطقه های متوسط سطح تهران شده بود، به همین دلیل میزان اختلاف قیمت واحدهای مسکونی مناطق 1 و 5 کاهش یافت.  با توجه به این روند شاهد افزایش معاملات خانه های مدرن نسبت به واحدهای موجود در منطقه های متوسط سطح تهران

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، تفاوت قیمتی که  طی ماه های اخیر در میان مناطق مصرفی تهران وجود داشت، متوقف شد. طی چند ماه اخیر التهاب بازار موجب رشد قیمت غیرمعقول منطقه های متوسط سطح تهران شده بود، به همین دلیل میزان اختلاف قیمت واحدهای مسکونی مناطق 1 و 5 کاهش یافت.

 با توجه به این روند شاهد افزایش معاملات خانه های مدرن نسبت به واحدهای موجود در منطقه های متوسط سطح تهران هستیم که این امر ناشی از خروج متقاضیان مصرفی از بازار می باشد. برحسب آمارها، گزارشی از تغییر و تحولات  مسکن و میزان معاملات آپارتمان ها از مناطق مختلف شهر تهران منتشر شده که حاکی از آن است که در اوایل تابستان امسال با افزایش غیر معقول  قیمت مسکن در منطقه 22 گانه شهر تهران مواجه بودیم. 

 طی چند ماه گذشته شاهد افزایش قیمت مسکن هایی بودیم که بیشترین متقاضیان را در منطقه 5 تهران داشت ، اما در فصل  تابستان خرید و فروش دراین منطقه نسبت به میانگین قیمت مسکن درمنطقه یک تهران با کاهش همراه بوده است. طبق آمارها خرید و فروش ملک در فصل  تابستان دچار تغییر تحولات مهمی شده که مهمترین آن افزایش غیرمعقول قیمت مناطق شمال شهر تهران می باشد که هر ماه این روند ادامه دارد بطوری که موجب شده معاملات ملک در مناطق متوسط شهر تهران کاهش یابد.

در پایان سال 96 روند رشد صعودی قیمتهای مسکن در منطقه های 4 و 5 تقریبا معادل یک چهارم معاملات مسکن در سطح کل شهر تهران بوده که معاملات مسکن در این دو منطقه بیشترین تورم را نسبت به سایر مناطق شمال تهران داشته است. همچنین در آذرماه سال 96 هنگامی که خرید و فروش مسکن در سطح کل تهران با افزایش قیمت مواجه شد، این روند صعودی قیمت در بخش های مختلف بازار نیز شیوع پیدا کرد.

 همچنین  به طور متوسط  قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه های 4 و 5 تهران، به ترتیب معادل 4 و 6 درصد نسبت به آبان ماه با افزایش مواجه شد درصورتی که میزان افزایش قیمت مسکن در ماه های مختلف سال معادل 3/1 درصد  بود و این رشد 6 درصدی غیر معقول به نظر می رسد. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)