ادامه روند افزایشی قیمت مسکن

ادامه روند افزایشی قیمت مسکن
ادامه روند افزایشی قیمت مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، رشد مسکن به صورت نجومی اتفاق افتاده است به طوری که بیشتر این رشد در بخش ساختمان های تکمیل شده و بعد از آن در بخش ساختمان های نیمه تمام رخ داده است. در بخش ساختمان های جدید تا زمانی که سرمایه گذاران از قیمت اصلی مطمئن نشوند، سرمایه جدید به این بخش وارد نمی کنند. سال گذشته در برخی مناطق تهران قیمت ها تا 40 درصد افزایش یافت ولی این جهش قیمتی فقط 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، رشد مسکن به صورت نجومی اتفاق افتاده است به طوری که بیشتر این رشد در بخش ساختمان های تکمیل شده و بعد از آن در بخش ساختمان های نیمه تمام رخ داده است. در بخش ساختمان های جدید تا زمانی که سرمایه گذاران از قیمت اصلی مطمئن نشوند، سرمایه جدید به این بخش وارد نمی کنند. سال گذشته در برخی مناطق تهران قیمت ها تا 40 درصد افزایش یافت ولی این جهش قیمتی فقط در کلان شهر تهران دیده می شد و سایر استان ها از این امر مستثنا بودند.
با توجه به شرایط فعلی کشور، پیش بینی های بازار مسکن به افزایش قیمت ها در تمام شهر های کشور ختم می شود. حرکت ابتدا از کلان شهرها و شهرهای مهاجر پذیر آغاز می شود سپس به ترتیب به سایر شهرستان ها سرایت می کند. همانطور که قابل ملاحظه است مسکن با توجه به خصلت تجارت پذیر نبودن، به صورت منطقه ای قیمت گذاری می شود و هر منطقه تابع شرایط مختص به خود است. با این وجود به دلیل اینکه مسکن در کشور ما به عنوان سرمایه تلقی می شود می توان انتظار افزایش کلی در تمام شهرهای بزرگ کشور را داشت.
اما در شهر تهران شرایط کمی متفاوت است. با توجه به کم شدن روند مهاجرت پذیری و رشد ناگهانی قیمت در سال گذشته، افزایش نجومی قیمت مانند سال گذشته  نخواهد بود مگر اینکه اتفاق خاص یا غیر منتظره ای در بازار رخ دهد. به این متغیرها باید قدرت خرید مردم را نیز اضافه کرد. با توجه به افزایش روز افزون قیمت ها قدرت خرید متقاضیان کاهش پیدا کرده و در سالیان اخیر افزایش چشمگیری نداشته است. از سوی دیگر نیز افزایش قیمت در بازار اهن موجب شده تا سرمایه گذاران در بخش مسکن نیز قیمت های اعلامی املاک خود را افزایش دهند به همین دلیل است که متقاضیان خرید مسکن عقب نشینی کرده اند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)