ازدیاد واحدهای مسکونی به نسبت میزان جمعیت در تهران

ازدیاد واحدهای مسکونی به نسبت میزان جمعیت در تهران
ازدیاد واحدهای مسکونی به نسبت میزان جمعیت در تهران

یک کارشناس مسکن گفت: با توجه به وجود 500 هزار واحد مسکونی خالی در پایتخت و همچنین نرخ رشد منفی جمعیت، می توان به این مهم دست یافت که باید در میزان تولید واحدهای مسکونی دقت بیشتر به عمل آید، مگر در شرایطی که اقتصاد بین الملل ما شاهد تحرکاتی در خود باشد.مهدی روانشادنیا در ادامه اظهار داشت: 

یک کارشناس مسکن گفت: با توجه به وجود 500 هزار واحد مسکونی خالی در پایتخت و همچنین نرخ رشد منفی جمعیت، می توان به این مهم دست یافت که باید در میزان تولید واحدهای مسکونی دقت بیشتر به عمل آید، مگر در شرایطی که اقتصاد بین الملل ما شاهد تحرکاتی در خود باشد.

مهدی روانشادنیا در ادامه اظهار داشت: وجود سود آوری در پایتخت در طول سال های گذشته سبب شد تا میزان عرضه در حوزه واحد های گران قیمت زیاد شود. این در حالی است که تقاضا بیشتر در بخش واحد های ارزان قیمت می باشد. همچنین حدود 70 درصد از واحدهایی که در پایتخت ساخته می شود دارای زیر بنایی بیشتر از 100 متر هستند در حالی که میزان خرید و فروش در بخش زیر 100 متر بیشتر اتفاق می افتد. با توجه به این شرایط می توان گفت که بازار روندی معکوس را در پیش گرفته است.

وی افزود: میزان رشد جمعیت در شهرهای اطراف تهران بالا است، در حالی که در پایتخت رشد جمعیت منفی شده است. با مهاجرت مردم از شهرستان ها و روستاها به تهران، ما نمی توانیم به صرف میانگین قیمت، فارغ از مساله جغرافیا و تحلیل‌هایی که روی منطقه‌بندی صورت می‌گیرد، اقداماتی برای ساخت و ساز انجام دهیم. با توجه به کمبود آب و مشکلات اقتصادی مردم، شاهد مهاجرت های بسیاری از آن ها به تهران هستیم. عده ای از مهاجران به دلیل شرایط مالی امکان سکونت در تهران را نداشته به همین دلیل در شهرهای اطارف تهران ساکن می شوند. این مساله باعث می شود تا میزان جمعیت در شهرهای اطراف تهران افزایش یابد. با توجه به این مسائل باید نسبت به تولیداتمان در تهران تجدید نظر کنیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)