استفاده از اوراق تسهیلات مسکن

استفاده از اوراق تسهیلات مسکن
استفاده از اوراق تسهیلات مسکن

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به وجود تخصص بالا برای طراحی ابزارهای تامین مالی دربخش مسکن، عنوان کرد: در حال حاضر در کل کشور حدود 680 هزار نفر هستند که از اوراق مسکن به ارزش 320 هزارمیلیارد دلار استفاده کرده اند که از این اوراق ها می توان در دو بخش خرید و یا سرمایه گذاری مسکن استفاده کرد که قرار شده در سایر بانک های دولتی این امکان ایجاد شود. شاپور محمدی در جلسه ای

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به وجود تخصص بالا برای طراحی ابزارهای تامین مالی دربخش مسکن، عنوان کرد: در حال حاضر در کل کشور حدود 680 هزار نفر هستند که از اوراق مسکن به ارزش 320 هزارمیلیارد دلار استفاده کرده اند که از این اوراق ها می توان در دو بخش خرید و یا سرمایه گذاری مسکن استفاده کرد که قرار شده در سایر بانک های دولتی این امکان ایجاد شود. شاپور محمدی در جلسه ای که روز پنجشنبه با عنوان افتتاح مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن برگذار شده بود، افزود: بخش مسکن می خواهد از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی خود بهره برد اما این میزان ناچیز است و در حال حاضر در جهان نظام قیمت گذاری، برای قیمت گذاری تکنولوژی از تعیین ارزش منابع طبیعی استفاده می کنند.

شاپور محمدی در ادامه افزود: امروزه تعیین کننده قیمت های واقعی شرکت های نسل نوین در جهان، تکنولوژی است. که شرکت ها و یا سرمایه گذاران برای رسیدن به شرایط پرسود باید مسیر تکنولوژی را طی کنند. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به وجود تخصص بالا برای طراحی ابزارهای تامین مالی دربخش مسکن، گفت: طی سال های گذشته، بخش مسکن موفق به استفاده نسبی از ظرفیت بازار سرمایه شده است اما این میزان بهره هنوز کافی نیست. ما با افتتاح مرکز توسعه کارآفرینی می توانیم در زمینه تکنولوژی‌های نوین ساخت و ساز و همچنین چگونگی پایین آوردن سهم زمین از قیمت تمام شده ساخت مسکن، به ارائه ارهکارهایی بپردازیم. درباره بازار «رهن ثانویه» هم میتوان گفت با وجود اینکه در سال گذشته 3 هزار میلیارد ریال اوراق رهن منتشر شد و همچنین قرار است در سال جاری هم 10 هزار میلیارد ریال دیگر دیگر از همین اوراق بعد از اخذ مجوز نهایی از سوی بانک مسکن از بانک مرکزی منتشر شود، اما این میزان بسیار کم می باشد و برای تامین مالی در حوزه مسکن باید بازار مسکن ثانویه نمو پیدا کند. رئیس سازمان بورس با اشاره به حمایت بازار سرمایه برای انتشار منظم و مستمر اوراق رهنی تصریح کرد: استفاده از اوراق بهادار فقط برای تامین مالی نمی باشد و بانک مسکن می تواند با استفاده از ان ها هزینه تامین مالی خودرا کاهش دهد.

 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)