اعتدال عرضه و تقاضا در بازار مسکن

اعتدال عرضه و تقاضا در بازار مسکن
اعتدال عرضه و تقاضا در بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار مسکن، طی چند ماه اخیر با اوج گیری و تشدید قیمت های مسکن در مناطق مختلف شهر تهران  تحرکاتی در بازار مسکن ایجاد شد. مدیرانجمن انبوه سازان  عامل  تورم ایجاد شده  در بازار مسکن را ناشی از افزایش ناگهانی قیمت دلار و ارز اعلام کرد. وی  خاطر نشان کرد که با افزایش نرخ ارز و دلار بازار مسکن در سیر صعودی قرار گرفت؛ همچنین در بسیاری از مناطق متوسط سطح شهر تهران نرخ

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار مسکن، طی چند ماه اخیر با اوج گیری و تشدید قیمت های مسکن در مناطق مختلف شهر تهران  تحرکاتی در بازار مسکن ایجاد شد. مدیرانجمن انبوه سازان  عامل  تورم ایجاد شده  در بازار مسکن را ناشی از افزایش ناگهانی قیمت دلار و ارز اعلام کرد.

 وی  خاطر نشان کرد که با افزایش نرخ ارز و دلار بازار مسکن در سیر صعودی قرار گرفت؛ همچنین در بسیاری از مناطق متوسط سطح شهر تهران نرخ اجاره بها حدود 15 درصد افزایش داشته است و در مناطق مختلف شمال تهران نرخ اجاره بها بیش از 30 در صد  بیشتر شده است. 

در شرایطی که بازار مسکن به سر میبرد افزایش درصد اجاره بها در این حوزه بیشتر دیده می شود چرا که بسیاری از این قشر جامعه اجاره نشین از این وضعیت بازار مسکن بسیار شوکه شدند و انتظارچنین رشد ناگهانی در بازار مسکن را نداشتند. همچنین طی چند ماه اخیر بسیاری از اقشار اجاره نشین که امید به خرید مسکن را داشتند، با شوک سنگینی که بر بازار مسکن وارد شد، توان قدرت خریدشان را در شرایط  جدید از دست دادند.

وی افزود: در این شرایط پیش بینی برای  وضعیت بازار مسکن دشوار شده است و تا زمانی که ارز به یک ثبات نسبی نرسد شاهد همین وضعیت نامتوازن خواهیم بود.

این کارشناس بخش مسکن در خصوص روند صعودی بازار مسکن بیان نمود: تامین مسکن یکی از نیازهای مهم و اساسی  قشر جامعه به شمار می رود که  متاسفانه امروزه در شرایط کنونی با افزایش نامتعارف قیمت های مسکن قدرت خرید مردم نتوانسته با شرایط جدید بازار مسکن سازگاری کند بطوری که  تمهیداتی از قبیل  افزایش تسهیلات و کاهش نرخ سود بانکی برای رفع این بحران چاره ساز نیست و باید از سوی دولت و مسئولین مشکلات این بخش رسیدگی شود تا قیمت های متوازن برای بازار مسکن رونمایی شود و اعتدال عرضه و تقاضا در بازار مسکن برقرار شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)