افت تقاضای مصرف در بازار آهن

افت تقاضای مصرف در بازار آهن

بازار آهن و فولاد روز یکشنبه نیز در وضعیت رکودی عمیقی قرار داشت؛ اوضاع بازار کاملا آرام گزارش شد و وضعیت تقاضای مصرفی هم بسیار ضعیف گزارش می‌شود. بازار ارز هم برخلاف بازار فولاد و اغلب بازارهای کالایی، روند افزایشی دارد...

آهن پرایس: قیمت آهن آلات روز گذشته در غالب زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی ثابت بود اما به طور جسته و گریخته در برخی حوزه‌ها قیمت‌ها کاهش داشت.

بازار ارز روز گذشته نوسان افزایشی داشت، قیمت دلار که تا مرز 50 هزار تومان کاهش یافته بود دیروز مجددا افزایش یافت و در پایان روز هم50 هزار و 650 تومان مبادله شد، امروز نیز فعالیت دلار با نرخ 51 هزار تومانی شروع شد. بازار ارز در حالی نوسان افزایشی دارد که بازار آهن و فولاد و اکثر بازارهای کالایی با کاهش نسبی همراه هستند.

می‌توانید خلاصه اخبار آهن و فولاد امروز را در پادکست زیر گوش کنید:

اوضاع بازار آهن داخلی

روز یکشنبه قیمت میلگرد آجدار و قیمت میلگرد ساده در اکثر مبادی فروش ثابت و بدون تغییر عرضه شد اما تعدادی از کارخانه‌ها بین 100 تا 200 تومان کاهش قیمت داشتند. کف قیمت میلگرد با کمی کاهش 23.000 تا 23.300 تومان برآورد شد.

قیمت تیرآهن 14 ذوب آهن اصفهان با 80 تومان کاهش در هر کیلو حدود 25.070 تومان اعلام شد؛ قیمت میلگرد میانه هم 23.200 تومان گزارش شد و 200 تومان در هر کیلو کاهش داشت. قیمت میلگرد آناهیتا گیلان هم 200 تومان کاهش داشت و سایزهای استاندارد آن 24.500 تومان اعلام شد.

قیمت میلگرد آجدار

قیمت میلگرد ابرکوه

قیمت میلگرد امیرکبیر

قیمت میلگرد فولاد زاگرس

قیمت میلگرد نیشابور

23.100

23.800

23.400

23.710

قیمت ورق آهن در بیشتر شرکت‌ها ثابت اعلام شد و قیمت ورق سیاه مبارکه در برخی ضخامت‌ها کاهش 200 تومانی داشت، قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق رنگی، قیمت ورق استیل و انواع ورق‌های سرد نیز در کلیه مبادی فروش با کاهش 400 تومانی همراه بودند.

قیمت روز تیرآهن نیز در اکثر کارخانه‌ها ثابت اعلام شد اما قیمت تیرآهن اصفهان و تیرآهن فایکو در برخی سایزها با کاهش 10 تا 50 هزار تومانی عرضه شدند.

قیمت قوطی آهنی، قیمت پروفیل Z، قیمت پروفیل سبک و انواع پروفیل‌ها در کلیه مبادی فروش ثبات داشتند، قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله گازی، لوله داربستی و سایر لوله‌ها هم عمدتا ثابت بودند.

قیمت نبشی، قیمت ناودانی ایرانی و اروپایی هم جز کاهش 200 تا 500 تومانی در برخی کارخانه‌ها، عمدتا با ثبات قیمت همراه بودند.

گزارش‌ها از بورس کالا حاکی است روز گذشته20 هزار تن آهن اسفنجی بریکت به فروش رسید که معادل کل حجم عرضه شده برآورد شد. قیمت این محصول در هر کیلو 12 هزار و 482 تومان اعلام شد که تغییر نداشت.

امروز نیز حدود 229 هزار و 800 تن شمش بلوم عرضه می‌شود که قیمت پایه آن 18 هزار و 723 تومان در نظر گرفته شده است.

براساس ابلاغیه بورس کالا خرید شمش بورسی با محدودیت‌هایی همراه است و میزان حداکثر خرید در این ابلاغیه مشخص شده است و تمام کسانی که مجوز دارند را نیز شامل می‌شود.

همچنین براساس این ابلاغیه خرید ورق سرد B هفت الماس با سامانه بهین یاب برای مشتریانی که مجوز دارند، میسر است.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: بازار آهن در محاصره رکود

گزارش‌ها از بازار آهن و فولاد داخلی و جهانی حاکی از تداوم ثبات و کاهش قیمت‌ها است به طوری که علاوه‌بر قیمت روز آهن در بازار ایران، بازار قراضه ترکیه، سنگ آهن و بازار میلگرد چین هم در ابتدای هفته میلادی با روند کاهشی همراه بودند، به عبارتی اوضاع رکودی و آشفته بازار مسکن چین در بازه زمانی فعلی بازار جهامی فولاد را به نوعی ابهام و سردرگمی دچار کرده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)