افت معاملات مسکن در ماه های نخست سال 97

افت معاملات مسکن در ماه های نخست سال 97
افت معاملات مسکن در ماه های نخست سال 97

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، افزایش تدریجی قیمت مسکن در ماه های پایانی سال 96 موجب شد متقاضیان به سمت بازارهای دیگر سوق پیدا کنند؛ در نتیجه رشد معاملات به صفر رسید. روند صعودی قیمت مسکن اثر منفی بر بازار مسکن گذاشت و متقاضیان مجبور به خرید واحدهای قدیمی ساخت شدند. بر اساس آمارهای به دست آمده از اخبار بازار مسکن،

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، افزایش تدریجی قیمت مسکن در ماه های پایانی سال 96 موجب شد متقاضیان به سمت بازارهای دیگر سوق پیدا کنند؛ در نتیجه رشد معاملات به صفر رسید. روند صعودی قیمت مسکن اثر منفی بر بازار مسکن گذاشت و متقاضیان مجبور به خرید واحدهای قدیمی ساخت شدند. 
بر اساس آمارهای به دست آمده از اخبار بازار مسکن، افزایش قیمت مسکن متأثر از رشد قیمت ارز و افزایش قیمت های پیشنهادی از سوی مالکان بوده است که همین امر سبب شد رکود بار دیگر به بازار مسکن بازگردد. طبق پیش بینی ها نشانه های رکود تورمی به تدریج ظهور یافته است و همانطور که مشاهده شد، این رشد زود هنگام قیمت مسکن به افت معاملات منجر شد. پیش بینی می شود در نخستین ماه های سال 97 نیز این افت ادامه دار باشد به دلیل اینکه تنها 0/5 درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته رشد داشته است. این شرایط در حالی رقم خورد که ما شاهد جهش ناگهانی 50 درصدی قیمت مسکن بودیم و همین رشد بی رویه موجب شد معاملات روند نزولی پیدا کنند.
از سوی دیگر با افزایش قیمت ارز بخش ساخت و ساز مسکن نیز با رکود روبه رو شد. در شرایطی که نیاز متقاضیان مسکن به واحدهای نوساز افت کرده بود، افزایش قیمت ارز اثر خود را بر بازار آهن آلات نیز گذاشت و همین امر موجب شد تا بخش ساخت و ساز نیز با رکود مواجه باشد. در روزهای پایانی سال 96 قیمت های اعلامی کارخانه های میلگرد و تیرآهن با نوسان همراه بود که این موضوع باعث شد تا سرمایه گذاران خرید آهن را به بعد از تعطیلات نوروزی موکول کنند. با کاهش ساخت و ساز مسکن امری عادی است که معاملات نیز با کاهش رو به رو باشند. با وجود این شرایط امکان دارد قیمت نفت در آینده تغییر چشمگیری نداشته باشد و با وجود تسهیلات بانکی قدرت خرید مردم کمتر از قبل شود که در این صورت امیدی به خروج بازار مسکن از رکود وجود ندارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)