افت ناگهانی قیمت ها در بازار مسکن

افت ناگهانی قیمت ها در بازار مسکن

در شرایطی که کارشناسان بخش مسکن رونق این بازار را در ماه های آتی پیش بینی کردند، این بازار دچار نوسانات عجیبی شد و نرخ ارز معادلات موجب شد قیمت ها در بازار مسکن با کاهش رو به رو شود. بر اساس گزارش های منتشر شده از منطقه های مختلف شهر تهران، کاهش میزان معاملات مسکن در تهران و همچنین در برخی شهرهای دیگر سبب شده تا نرخ ها بصورتی غیرقابل پیش بینی کاهش پیدا کند. اگرچه در دوماه تیر 

در شرایطی که کارشناسان بخش مسکن رونق این بازار را در ماه های آتی پیش بینی کردند، این بازار دچار نوسانات عجیبی شد و نرخ ارز معادلات موجب شد قیمت ها در بازار مسکن با کاهش رو به رو شود.

بر اساس گزارش های منتشر شده از منطقه های مختلف شهر تهران، کاهش میزان معاملات مسکن در تهران و همچنین در برخی شهرهای دیگر سبب شده تا نرخ ها بصورتی غیرقابل پیش بینی کاهش پیدا کند. اگرچه در دوماه تیر و مرداد سال جاری با افزایش معاملات مسکن که حدود 15 تا 25 درصد بوده است موجه شدیم، اما کاهش معاملات از شهریور ماه امسال شروع شد و در حال حاضر ادامه دارد بطوری که در روز های اخیر این روند نزولی شدت یافت و قیمت ها دوباره افت پیدا کرد.

 کارشناسان بر این عقیده اند که روند بهبود در روزهای آینده ادامه می یابد و دلیل آن ازدیاد افرادی است که در صندوق پس انداز مسکن یکم ثبت نام کرده اند و به مرور زمان به بازار خرید و فروش وارد خواهند شد. اگرچه با توجه به اعلام یکی از مدیران بانک های دولتی،  در شهر تهران اکثریت مردم بجای استفاده از سپرده گذاری در این صندوق ها، از اوراق تسهیلات استفاده می کنند و صندوق یکم بیشتر در سایر شهر ها تاثیرگذار بوده است. در شرایطی که با کاهش میزان معاملات اوراق مسکن رو به رو بوده ایم، این امر موجب شد تا نرخ اوراق هم کاهش یابد. با توجه به دلایل یادشده، نمی توان افزایش بیش از حد میزان معاملات را انتظار داشت مخصوصا که تجربه نشان داده است در فصول سرد سال میزان معاملات مسکن کاهش می یابد.

برخی کارشناسان مسکن هم بر این عقیده هستند که با کاهش نرخ سودهای بانکی هنوز شاهد رونق بازار مسکن نبوده ایم و این کاهش نتوانسته خود را به شکل ورود به بازار مسکن نشان دهد. از سوی دیگر برخی معتقدند که بازار های رقیب با بازار مسکن همچون سکه و ارز، کشش بیشتری برای جذب سرمایه های سرگردان دارند و احتمال زیاد تا پایان سال جاری دیگر شاهد افزایش میزان معاملات مسکن همانند دو ماه تیر و مرداد نخواهیم بود. همچنین در بسیاری از بخش های شهر تهران بدلیل کم شدن میزان معاملات مسکن و کاهش متقاضیان، قیمت ها در حال کاهش می باشد. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)