افزایش 20 درصدی قیمت مسکن طی 2 ماه

افزایش 20 درصدی قیمت مسکن طی 2 ماه
افزایش 20 درصدی قیمت مسکن طی 2 ماه

قیمت مسکن با افزایش نقطه به نقطه طی دو ماه گذشته به بیش از 20 درصد رسید و به طور کلی با جهش 45.8 درصدی به اوج رسید. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، به دلیل افزایش پی در پی قیمت مسکن، معاملات روندی نزولی به خود گرفت بطوری که در خرداد ماه 21 درصد نسبت به اردیبهشت ماه کاهش یافت. این شرایط موجب می شود تا بازار مسکن به سمت رکود تورمی پیش رود. طبق آخرین آمار به دست رسیده

قیمت مسکن با افزایش نقطه به نقطه طی دو ماه گذشته به بیش از 20 درصد رسید و به طور کلی با جهش 45.8 درصدی به اوج رسید. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، به دلیل افزایش پی در پی قیمت مسکن، معاملات روندی نزولی به خود گرفت بطوری که در خرداد ماه 21 درصد نسبت به اردیبهشت ماه کاهش یافت. این شرایط موجب می شود تا بازار مسکن به سمت رکود تورمی پیش رود.

طبق آخرین آمار به دست رسیده از بانک مرکزی، بیشترین معاملات در مناطق 1 تا 5 رقم خورده که عمده آن واحدهای نوساز هستند. این امر حاکی از آن است که تقاضای مصرفی در بازار وجود ندارد و تقاضای اصلی این روزهای بازار، سرمایه گذاران هستند. به همین دلیل متوسط قیمت مسکن شهر تهران با رشد 9 درصدی به رقم بی سابقه 7 میلیون تومان در هر متر رسیده است.

با توجه به تغییر مسیر بازار مسکن به سمت سرمایه گذاری و دلالی، شرایط فعلی بازار دور از ذهن نبود! همانطور که قابل درک است، بازار مسکن نیز از بازارهای موازی خود یعنی بازار ارز و بازار آهن تأثیر می پذیرد از این رو مالکان تلاش می کنند که ارزش دارایی های خود را با انتظارات تورمی تطبیق دهند. اگر چه ما شاهد افزایش قیمت ها بصورت روزانه هستیم اما معاملات و تولید مسکن در رکود بسر می برند و این یعنی تعادل بازار به شدت به هم خورده است.

برخی از مشاوران املاک عنوان کردند که در خرداد ماه قیمت ها بصورت روزانه تغییر می کرد و مالکانی که واحدهای خود را برای فروش گذاشته بودند مرتبا قیمت های پیشنهادی خود را منطبق با قیمت دلار بالا می بردند. همین امر موجب شد تا در هفته پایانی خرداد ماه به تدریج معاملات افت پیدا کند. این افت و خیز در روند معاملات و افزایش غیرمعقول قیمت ها در روزهای آتی موجب فرو رفتن بخش مسکن در رکود می شود.


برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)