افزایش بی رویه قیمت مسکن طی 20 سال گذشته

افزایش بی رویه قیمت مسکن  طی 20 سال گذشته

یک کارشناس بازار مسکن گفت: وجود سوداگری در زمین ها موجب شده در سال های 70 تا 90 آسیب جدی به صنعت ساختمان وارد شده و همچنین در این مدت نرخ مسکن بیش از 90 برابر افزایش داشته، این شرایط در حالی است که از لحاظ کیفیت رشد چمگیری نداشته است. عباس شوکتی، کارشناس مسکن افزود: بدلیل عدم وجود مدیریت 

یک کارشناس بازار مسکن گفت: وجود سوداگری در زمین ها موجب شده در سال های 70 تا 90 آسیب جدی به صنعت ساختمان وارد شده و همچنین در این مدت نرخ مسکن بیش از 90 برابر افزایش داشته، این شرایط در حالی است که از لحاظ کیفیت رشد چمگیری نداشته است.

عباس شوکتی، کارشناس مسکن افزود: بدلیل عدم وجود مدیریت در بخش صنعت ساختمان، هر فردی که دارای سرمایه ای است می خواهد وارد عرصه ساخت و ساز شود و در شرایط نامطلوب بازار مسکن، یک شبه پیشرفت چشمگیری داشته باشد.  

وی با اشاره به ازدیاد مهندس در کشور افزود: کشور ما از لحاظ فارغ التحصیل در رشته های مهندسی در جایگاه دوم دنیا قرار دارد، همچنین بیش از 400 هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی فعالیت دارند که این تعداد حدودا سه برابر بیشتر از نیاز تمام ساخت و ساز ها در کشور است.با وجود این شرایط بازهم ساخت و ساز ساختمان ها توسط کسانی اتفاق می افتد که فاقد صلاحیت هستند و هیچ ارگانی نظارت قابل قبولی بر روی این موضوع ندارد.

عباس شوکتی در ادامه با انتقاد از افزایش 60 درصدی قیمت مصالح عنوان کرد: یکی از مشکلات ما در این حوزه، بی توجهی برخی نهادهای مرتبط با ساخت وساز می باشد که از این بخش درآمدهایی بدست می آورند. یکی از این نهاد ها شهرداری است که بخش اعظمی از درآمد خود را از صدور پروانه بدست می آورد که بجای کمک به سازندگان، همیشه عوارض صدور پروانه را چند برابر تورم عمومی دریافت می کند. با وجود روند آرام در بازار مسکن، شاهد افزایش قیمت برخی مصالح هستیم که همین امر موجب شده تا سازندگان به دلیل نبود کشش بازار برای افزایش قیمت مسکن ، کیفیت ساخت و ساز را کاهش دهند. با صنعتی سازی در این بخش می توانیم علاوه بر افزایش کیفیت ساخت ساز، به کاهش قیمت ها هم کمک شایانی کنیم.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)