افزایش حاشیه نشینی با احداث مسکن مهر

افزایش حاشیه نشینی با احداث مسکن مهر
افزایش حاشیه نشینی با احداث مسکن مهر

حامد مظاهریانف معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفتگویی با اشاره به افزایش بی رویه حاشیه نشینی عنوان کرد: اعلام برای ثبت نام در مسکن مهر موجب شد تا مقداری بسیار زیادی تقاضای غیرواقعی بوجود بیاید، و هرکس فکر کرد می تواند تقاضایی را ثبت کند به همین دلیل مسکن مهر باعث شد تا حاشیه نشینی افزایش یابد و مردم به حاشیه شهر ها رو بیاورند. موضوع مسکن اجتماعی

حامد مظاهریانف معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفتگویی با اشاره به افزایش بی رویه حاشیه نشینی عنوان کرد: اعلام برای ثبت نام در مسکن مهر موجب شد تا مقداری بسیار زیادی تقاضای غیرواقعی بوجود بیاید، و هرکس فکر کرد می تواند تقاضایی را ثبت کند به همین دلیل مسکن مهر باعث شد تا حاشیه نشینی افزایش یابد و مردم به حاشیه شهر ها رو بیاورند. موضوع مسکن اجتماعی هم وجود دارد که این طرح برای خانواده هایی است که استطاعت مالی نداشته و جزء محرومان به حساب می آیند که ما از طریق این طرح می خواهیم به خانه دار شدن آن ها کمک کنیم. مسکن مهر هم به نوعی مسکن اجتماعی به حساب می آید اما با سیاست های مختلف اداره می شود که از نظر من اشتباه است.
وزیر راه و شهرسازی در مراسم تودیع معاون معماری و شهرسازی در گفتگو با گزارشگران عنوان کرد: ساختن واحدهایی در بیابان مشکل حاشیه نشینی را حل نخواهد کرد. من یکبار استیضاح شده ام و برایم مهم نیس اما با وجود پر هزینه بودن این کار در برابر سودجویان ایستادگی می کنم. فکر می کنم آخر کار آمده ایم تا هزینه ها را بدهیم و اگر نمی خواستیم می رفتیم همان زندگی دانشگاهی را ادامه می دادیم.
آخوندی ادامه داد: ما باید با برگزاری جلسات مختلف و گفتگو درباره آینده شهر نشینی بتوانیم شرایط را بهبود بخشیم. بیشتر کسانی که شهر نشینی را به این وضعیت رسانده اند از معماری اسلامی حرف می زنند اما در آخر کشورمان را به یک بیغوله تبدیل کرده اند.
وی پیش‌تر نیز گفته بود: پروژه مسکن مهر از همان ابتدا به دلیل بی توجهی به شهروندو مشکلاتی از این قبیل، یک پروژه اشتباه بوده است که باید به مشکلات آن از همان ابتدا رسیدگی می شده تا در حال حاضر پس از گذشت 70 سال یک سوم جمعیت در شرایط بد مسکنی قرار نداشته باشد.

 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)