افزایش حاشیه نشینی متأثر از دلار 8000 تومانی

افزایش حاشیه نشینی متأثر از دلار 8000 تومانی
افزایش حاشیه نشینی متأثر از دلار 8000 تومانی

روز گذشته دلار مرز 8000 تومان را رد کرد! به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، طی هفته گذشته نوسانات ارز در بازار رسمی و غیر رسمی چشمگیر بود بطوری که حتی قیمت های اعلام شده از سوی بانک مرکزی با رشد همراه بود و دلاری که دوماه پیش 4200 تومان اعلام شده بود، در حال حاضر تا 4250 تومان پیش رفته است. با افزایش روز افزون نرخ ارز، توان مالی متقاضیان 

روز گذشته دلار مرز 8000 تومان را رد کرد! به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، طی هفته گذشته نوسانات ارز در بازار رسمی و غیر رسمی چشمگیر بود بطوری که حتی قیمت های اعلام شده از سوی بانک مرکزی با رشد همراه بود و دلاری که دوماه پیش 4200 تومان اعلام شده بود، در حال حاضر تا 4250 تومان پیش رفته است. 

با افزایش روز افزون نرخ ارز، توان مالی متقاضیان مصرفی به شدت کاهش یافته است بطوری که متقاضیانی که آرزوی خرید خانه برای خود داشتند، حال باید آرزوی یافتن مسکن اجاره ای با قیمت مناسب را داشته باشند! طی چند ماه اخیر به دلیل افزایش ناگهانی قیمت ارز از 3500 تومان به 8000 هزار تومان، شاهد افزایش حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ همچون تهران بودیم. 

طبق گزارشات و اخبارهای شنیده شده از کنفرانس های خبری، دولت در حال حاضر راه حلی برای جلوگیری از این نوسانات ارائه نداده است با اینکه همگی شاهد افزایش روز افزون قیمت ها و کاهش قدرت خرید متقاضیان هستیم اما باز هم راهی جز حاشیه نشینی برای مستأجران نمانده است. 

بار دیگر دلار بالا رفت و مسکن کساد شد! افزایش قیمت دلار بر روی بازارهای دیگر نیز تأثیر زیادی می گذارد؛ از این سو بازار مسکن علاوه بر کاهش حجم معاملاتی که طی ماه های اخیر شاهد آن بودیم، بطور کامل کساد شد و به حالت نیمه تعطیل درآمد. بازار آهن تهران نیز از این امر مستثنا نبود بطوری که روز گذشته با گذشت دلار از مرز 8000 تومان، کارخانه ها از جمله کارخانه های تولید کننده میلگرد آجدار فروش خود را بستند و اقدام به اعلام قیمت نکردند. این موضوع موجب می شود که بازار مسکن نیز همچنان در کساد بماند زیرا بازار آهن و بازار مسکن دو عامل مرتبط بهم هستند و افزایش قیمت در هر کدام، بر روی دیگری نیز تأثیر می گذارد.  حال باید منتظر بمانیم تا نتیجه ادامه این روند را شاهد باشیم.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)