افزایش ساخت و ساز در نیمه اول سال 97

افزایش ساخت و ساز در نیمه اول سال 97
افزایش ساخت و ساز در نیمه اول سال 97

به گزارش آهن پرایس در اخباربازارمسکن، فرشید پورحاجت دبیر انبوه سازان در رابطه با اصلاحیه قانون پیش فروش بیان کرد: با شروع این اصلاحیه در دو ماه آینده و تسهیلات بدون سپرده که قرار است بانک مسکن به سازندگان پرداخت کند، این امکان وجود دارد که در سال 97 شاهد رشد ساخت و ساز مسکن باشیم. با شروع روند مثبت ساخت مسکن، فضا برای کسب و کار در صنایع مختلف مناسب تر

به گزارش آهن پرایس در اخباربازارمسکن، فرشید پورحاجت دبیر انبوه سازان در رابطه با اصلاحیه قانون پیش فروش بیان کرد: با شروع این اصلاحیه در دو ماه آینده و تسهیلات بدون سپرده که قرار است بانک مسکن به سازندگان پرداخت کند، این امکان وجود دارد که در سال 97 شاهد رشد ساخت و ساز مسکن باشیم.
با شروع روند مثبت ساخت مسکن، فضا برای کسب و کار در صنایع مختلف مناسب تر می شود. همچنین در این میان بازار آهن آلات که بخش مهمی در ساخت وساز مسکن به شمار می رود، پر رونق خواهد شد. پورحاجت در ادامه بیان کرد: باید سیاست گذاری سال جدید در بخش مسکن هدفدار باشد و در جهت افزایش تولید مسکن پیش برود. هم اکنون تولید سالیانه مسکن بیشتر از 300 هزار واحد نیست در حالی که این رقم برای آینده بازارمسکن مطلوب نیست.
وی در ادامه افزود: تولید مسکن موتور محرکه اقتصاد به شمار می رود و به اشتغال مستقیم دراین بخش کمک می کند. قانون پیش فروش تا دو ماه دیگر به کمیسیون عمران مجلس می رود و امیدواریم با این اصلاحیه شاهد افزایش روند ساخت و ساز باشیم. همچنین چالش های دیگری درمورد قانون نظام مهندسی بود که این امید وجود دارد با ابلاغیه های جدید فضای مناسبی برای کسب و کار ایجاد شود. بازار مسکن اگر در حالت رکود باشد تأثیر خود را بر دیگر بازارها نیز می گذارد و باعث می شود آنها نیز در رکود بمانند اما با رونق بخش مسکن، دیگر بازارها نیز پررونق شده و این موضوع باعث می شود اشتغال زایی در بخش های مربوطه بیشتر شود. با توجه به نیاز شهر به نوسازی باید زمینه برای افزایش ساخت و ساز بیشتر شود ولی در حال حاضر به دلیل افزایش نرخ ارز شاهد افزایش 15 درصدی قیمت مسکن بوده ایم و ممکن است با ادامه روند افزایشی قیمت مسکن، شاهد رکود دوباره این بازار باشیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)