افزایش سرمایه گذاری در بازار ساخت و ساز مسکن

افزایش سرمایه گذاری در بازار ساخت و ساز مسکن
افزایش سرمایه گذاری در بازار ساخت و ساز مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازارمسکن، بر اساس آمارهای منتشر شده از بانک مرکزی تحولات مثبتی در بخش مسکن در حال وقوع است. بازار ساخت و ساز پس از یک دوره رکود دو ساله، از ابتدای سال گذشته با استقبال سرمایه گذاران روبه رو شد و روند افزایشی نسبت به فصول مشابه سال قبل از آن  در پیش گرفت. رونق سرمایه گذاری در ساخت و ساز اگرچه هنوز به اوج گیری 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازارمسکن، بر اساس آمارهای منتشر شده از بانک مرکزی تحولات مثبتی در بخش مسکن در حال وقوع است. بازار ساخت و ساز پس از یک دوره رکود دو ساله، از ابتدای سال گذشته با استقبال سرمایه گذاران روبه رو شد و روند افزایشی نسبت به فصول مشابه سال قبل از آن  در پیش گرفت. رونق سرمایه گذاری در ساخت و ساز اگرچه هنوز به اوج گیری کامل تیراژ آپارتمان سازی منجر نشده ولی با روند افزایشی در این بخش میتوان به رونق در صنعت های دیگر امیدوار بود.
با افزایش سرمایه گذاری در ساخت و ساز مسکن، بازار آهن آلات نیز با افزایش تقاضا رو به رو خواهد شد. اگرچه این امر ممکن است موجب افزایش قیمت های اعلامی کارخانه شود؛ اما با این وجود به دلیل وجود تقاضای واقعی در این بازار شاهد رشد و تحول بازار آهن و مسکن خواهد شد. بازار ساخت و ساز در دوره کنونی خروج از رکود، به شکل تازه ای خودنمایی کرده است و با ورود سرمایه گذاران به این بخش پروژه های ناتمام منجر به نوسازی می شود. در تابستان سال گذشته در کل کشور، شاهد روند افت سرمایه گذاری در ساخت و سازهای جدید بودیم به طوری که میزان رشد منفی در این حوزه 5 درصد بوده است اما درنیمه دوم سال 96 و سال جاری با رشد بالای 50 درصدی در حجم ورود سرمایه سازنده ها به بخش تکمیل ساختمان های ناتمام مواجه شدیم که این روند رو به رشد در عرضه مسکن نوساز نشانه بهبود مسیر ساخت و ساز و خروج از رکود به شمار می رود.
خروج از رکود در بازار ساخت و ساز مسکن کمک زیادی به رونق بازارهای موازی خود می کند از جمله بازار اهن الات که تأثیرپذیری مستقیمی از این روند دارد. هر چه سرمایه گذاری در بخش مسکن بیشتر باشد، تقاضای واقعی برای خرید انواع مقاطع فولادی افزایش پیدا خواهد کرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)