افزایش سقف وام مسکن جوانان

افزایش سقف وام مسکن جوانان
افزایش سقف وام مسکن جوانان

آهن پرایس: پس از پیگیری ها و تلاش های مکرر وام مسکن جوانان به یک میلیارد تومان، وام مسکن روستایی به 100 میلیون تومان و وام ساخت مسکن به 450 میلیون تومان افزایش یافت، خوش خبری بعدی این است که وام خرید مسکن به 500 میلیون تومان افزایش...

آهن پرایس: پس از پیگیری ها و تلاش های مکرر وام مسکن جوانان به یک میلیارد تومان، وام مسکن روستایی به 100 میلیون تومان و وام ساخت مسکن به 450 میلیون تومان افزایش یافت، خوش خبری بعدی این است که وام خرید مسکن به 500 میلیون تومان افزایش خواهد یافت. 

هیات مدیره بانک مسکن پیشنهاد کرده است که وام خرید مسکن از محل اوراق تسه به 500 میلیون تومان افزایش یابد. مبلغ تسهیلات مسکن هم اکنون 240 میلیون تومان می باشد که از این میزان 40 میلیون تومان آن تسهیلات جعاله می باشد. 

 هم اکنون باید منتظر باشیم که وام خرید مسکن که به تاییدیه اولیه اعضای شورا رسیده است آیا در جلسه رسمی شورای پول و اعتبار در هفته جاری نیز مورد تصویب قرار می گیرد یا خیر.

در این طرحی که پیشنهاد شده است در وام 500 میلیون تومانی مسکن، رقم جعاله مسکن 100 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. این رقم برای وام خرید مسکن از محل اوراق تسه در تهران می باشد که در پی آن در شهرستان ها  نیز دو برابر نرخ فعلی افزایش خواهد یافت. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : برنامه های دولت در حوزه مسکن

شایان ذکر است هم اکنون وام خرید مسکن تسه در مراکز استان ها و شهرهای دارای بالاتر از 200 هزار نفر جمعیت برای زوجین 160 میلیون تومان و در سایر شهرهت 120 تومان می باشد. 

در حال حاضر وام 100 میلیون تومانی برای تهران بیشتر از یک میلیون و 600 هزار تومان است که چنانچه این وام افزایش یابد اقساط آن نیز دو برابر خواهد شد. بر این اساس در هر 200 میلیون تومان وام برای هر فرد مجرد، 3 میلیون و 200 هزار تومان اقساط ماهانه خواهد بود که برای زوجین با دریافت وام 400 میلیون تومانی مبلغ این اقساط بالغ بر 6 میلیون و 400 هزار تومان خواهد شد. سایر شرایط وام کما فی السابق خواهد بود. 

مدیرعامل بانک مسکن نیز در هفته گذشته ابراز داشت: وام خرید مسکن حساب جوانان به یک میلیارد تومان افزایش یافته است. البته دوره ی این وام را 15 ساله برای متقاضی اعلام داشتند. 

محمود شایان در پایان ابراز داشت: با توجه به شرایط تورمی مسکن در سال گذشته بانک مسکن به بانک مرکزی پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن جوانان را ارائه کرد. بدین ترتیب وام در تهران به 400 میلیون تومان افزایش یافت. در سال جاری نیز این مبلغ وام به یک میلیارد افزایش یافت و به صورت حساب پس انداز جوانان مورد موافقت شورای پول و اعتبار قرار گرفت. 

محمود شایان افزود: با توجه به شرایط تورمی ‌و افزایش قیمت مسکن در سال گذشته، بانک مسکن پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن جوانان را به بانک مرکزی ارائه داد. به این ترتیب، این وام در تهران، سال گذشته به ۴۰۰‌میلیون تومان افزایش یافت. با توجه به افزایش قیمت‌ها، مجددا پیشنهاد افزایش سقف وام به یک‌میلیارد تومان را برای مسکن پس‌انداز جوانان دادیم که مورد موافقت شورای پول و اعتبار قرار گرفت.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)