افزایش قیمت آهن آلات و مشکلات تولیدکنندگان مسکن

افزایش قیمت آهن آلات و مشکلات تولیدکنندگان مسکن
افزایش قیمت آهن آلات و مشکلات تولیدکنندگان مسکن

به گزارش اهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، عده بسیاری زیادی از کارشناسان و همچنین فعالان در بازار مسکن بر این باورند که روند افزایش قیمت ملزومات ساختمانی در آینده نه چندان دور می تواند از عوامل افزایش قیمت مسکن با وجود رکود در این بازار باشد. از طرفی شاخص کلی قیمت نهاده های ساختمان های مسکونی در پایتخت، شامل مصالحی هم چون سنگ

به گزارش اهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، عده بسیاری زیادی از کارشناسان و همچنین فعالان در بازار مسکن بر این باورند که روند افزایش قیمت ملزومات ساختمانی در آینده نه چندان دور می تواند از عوامل افزایش قیمت مسکن با وجود رکود در این بازار باشد.

از طرفی شاخص کلی قیمت ملزومات ساختمان های مسکونی در پایتخت، شامل مصالحی هم چون سنگ، موزاییک، کاشی و سرامیک، انواع بلوک سفالی و آجر، شیرآلات بهداشتی، تاسیسات مکانیکی و انواع عایق‌های حرارتی، ایزوگام، قیرگونی و آسفالت، یراق ‌آلات در و پنجره، نقاشی ساختمان، تاسیسات برقی و شیشه می باشد که بر اساس گفته بسیاری از مصالح فروشان، قیمت مصالح طی سال جاری با افزایش مواجه شده است.

عباس نهایتی، یکی از تولیدکنندگان مسکن در شهر تهران می گوید: افزایش قیمت ها در بازار آهن آلات طی روز ها و هفته های اخیر موجب شد تا بسیاری از تولید کنندگان مسکن با معضلاتی مواجه شوند. این افزایش قیمت ها به گونه ای بوده است که در دو هفته گذشته قیمت تیرآهن ها حدود 60 هزار تومان رشد داشته است.

عباس نهایتی در ادامه افزود: از جمله مشکلات در بخش ساخت و ساز می توان به این امر اشاره نمود که قرار داد های ساخت اسکلت به گونه ای می باشد که قیمت تیرآهن در آن ها به قیمت روز محاسبه می گردد. با توجه به این امر، با افزایش قیمت ناگهانی تیرآهن، به یک باره چند ده میلیون تومان در صورت حساب سازندگان تغییر ایجاد می شود که بسیاری از سازندگان قادر به پرداخت آن نیستند.

وی در آخر خاطر نشان کرد:  میزان تقاضای فولاد در بازار داخلی افزایشی نداشته و تنها کاهش عرضه از سوی تولیدکنندگان اصلی همانند فولاد مبارکه و فولاد خوزستان باعث تشدید روند افزایشی قیمت بوده که مسئولان باید نسبت به کنترل آن توجه بیشتری داشته باشند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)