افزایش قیمت در بازار مسکن طبیعی است

افزایش قیمت در بازار مسکن طبیعی است
افزایش قیمت در بازار مسکن طبیعی است

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، فرشید پور حاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان در مورد افزایش قیمت مسکن طی دو ماه اخیر گفت: هیچ حبابی در بازار وجود ندارد و تمامی این قیمت ها واقعی است بطوری که در مقایسه با سایر بازارهای موازی از جمله بازار طلا و بازار آهن، ارزش افزوده کمتری را در این بخش شاهد هستیم. وی در ادامه افزود: همانطور که شاهد بودیم

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، فرشید پور حاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان در مورد افزایش قیمت مسکن طی دو ماه اخیر گفت: هیچ حبابی در بازار وجود ندارد و تمامی این قیمت ها واقعی است بطوری که در مقایسه با سایر بازارهای موازی از جمله بازار طلا و بازار آهن، ارزش افزوده کمتری را در این بخش شاهد هستیم. 

وی در ادامه افزود: همانطور که شاهد بودیم افزایش قیمت در بازارهای سرمایه ای از جمله ارز و سکه بسیار چشمگیر بوده، در نتیجه هم اکنون حبابی در بازار مسکن مشاهده نمی شود. این افزایش قیمت مسکن با توجه به اتفاقات رخ داده در بخش اقتصاد کلان کشور، طبیعی است زیرا بازار مسکن طی پنج سال گذشته در رکود کامل بوده و هم اکنون به رونق رسیده است. در صورت کاهش نوسانات در اقتصاد کلان می توان امیدوار شد تا بازارمسکن به تعادل برسد.

وی با اشاره به اهمیت صنعت ساختمان سازی بیان کرد: بعد از نفت مهم ترین صنعتی که می تواند در اقتصاد کشور اثرگذار باشد، صنعت ساختمانی است و 98 درصد از این صنعت مربوط به بخش خصوصی است در نتیجه دولت با تدابیری مشخص می تواند موجب رونق مسکن شود. بسیاری از مشاوران املاک و کارشناسان مسکن بر این باور هستند که به دلیل التهابات بازار، هیچ مشتری وجود ندارد اما به نظر من میزان تمایل خریداران در این بازار نسبت به ماه گذشته افزایش داشته است و اگر تعادل قیمتی در این بخش ایجاد شود، توان مالی مردم نیز افزایش پیدا خواهد کرد و میزان خریداران بیشتر خواهد شد.

پور حاجت در پایان گفت:  در ماه های فروردین و اردیبهشت ماه شاهد ایجاد جو روانی توسط سفته بازان در این بازار بودیم اما در یکی دو ماه این گذشته این جو روانی کمتر شده و پیش بینی می شود که تا پایان نیمه دوم سال آرامش خاصی در بازار مسکن حاکم خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)