افزایش قیمت در صنایع ساختمانی

افزایش قیمت در صنایع ساختمانی
افزایش قیمت در صنایع ساختمانی

آمارها حاکی از آن است که حدود سیصد هزار نفر در بخش های مختلف صنعت ساختمان مشغول به کار هستند؛ از این رو رکود صنایع ساختمانی موجب بیکاری تعداد زیادی از افراد در این بخش خواهد شد. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بخش های زیادی از رکود بازار مسکن متأثر شده اند و به دلیل کاهش شدید ظرفیت تولید با ورشکستگی و تعدیل نیرو مواجه هستند. واحد های تولیدی مصالح 

آمارها حاکی از آن است که حدود سیصد هزار نفر در بخش های مختلف صنعت ساختمان مشغول به کار هستند؛ از این رو رکود صنایع ساختمانی موجب بیکاری تعداد زیادی از افراد در این بخش خواهد شد. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بخش های زیادی از رکود بازار مسکن متأثر شده اند و به دلیل کاهش شدید ظرفیت تولید با ورشکستگی و تعدیل نیرو مواجه هستند. واحد های تولیدی مصالح ساختمانی مانند سیمان، شیرآلات و صنف های عرضه کننده لوازم بهداشتی مانند کاشی و سرامیک جزء مشاغلی به حساب می آیند که از رکود بازار مسکن تأثیر می پذیرند.

طی ماه گذشته نیز شاهد التهابات ناشی از افزایش قیمت در بازار آهن بودیم که موجب شده تا ساخت و ساز با کاهش مواجه شود از این رو با کاهش عرضه در بازار مسکن مواجه هستیم. البته همه ی ما انتظار داریم که بازار مسکن از رکود خارج شود اما این در حالی اتفاق خواهد افتاد که تمام شرایط برای بهبود وضعیت مسکن فراهم شود و زمان کافی برای رسیدن به رونق در بخش مسکن داشته باشیم.

حمید محمدی یکی از فعالان حوزه لوازم ساختمانی در اینباره اظهار کرد: کسادی در بازار ساخت و ساز موجب شده تا فروش بسیاری از واحدهای تولیدی لوازم خانگی نیز افت کند. بطوری که در 2 سال گذشته 50 درصد کاهش فروش داشتیم و از طرفی هم 30 تا 40 درصد بر قیمت ها اضافه شد. وقتی که کارخانه های مصالح سازی قیمت ها را بالا بردند، ما نیز مجبور به افزایش قیمت شدیم.

وی در ادامه افزود: با ورود رونق به بازار مسکن، صنعت ساختمانی نیز از رکود خارج می شود. حیات بیش از 60 شغل ارتباط مستقیم با ساختمان سازی دارد بطوری که رکود در این بخش به صنایع مختلفی آسیب می زند و در صورتی که رونق به بازار مسکن باز گردد، صنایع مرتبط با آن نیز سرپا می شوند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)