افزایش قیمت مسکن متأثر از قیمت ارز

افزایش قیمت مسکن متأثر از قیمت ارز
افزایش قیمت مسکن متأثر از قیمت ارز

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، 4 مولفه اصلی که بر بازار مسکن اثرگذار است عبارتند از: «ارز، سکه، طلا و بورس» که در صورت تغییر در روند هر یک از آنها بازار مسکن نیز دچار تحول می شود. مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در رابطه با این موضوع بیان کرد: اگر قیمت مسکن با توجه به افزایش قیمت در بازارهای موازی افزایش یابد، توان مردم کاهش پیدا می کند 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، 4 مولفه اصلی که بر بازار مسکن اثرگذار است عبارتند از: «ارز، سکه، طلا و بورس» که در صورت تغییر در روند هر یک از آنها بازار مسکن نیز دچار تحول می شود. مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در رابطه با این موضوع بیان کرد: اگر قیمت مسکن با توجه به افزایش قیمت در بازارهای موازی افزایش یابد، توان مردم کاهش پیدا می کند و بازار مسکن کساد می شود.
وی در ادامه افزود: متأسفانه زمانی که کالایی گران می شود، مردم به سمت خرید آن کالا می روند و همین موضوع باعث می شود که سرمایه گذاران وارد این بازار شوند و تقاضا واقعی با کاهش رو به رو شود. هر سال قیمت مسکن با توجه به تورم عمومی افزایش می یابد و اگر این افزایش قیمت بیش از حد باشد، باعث کسادی بازار اشتغال می شود. برای اینکه شاهد افزایش بیش از حد قیمت در بازار مسکن نباشیم، باید عرضه و تقاضا را در حد تعادل نگه داریم اما تاکنون این تعادل برقرار نشده است. 
قلی خسروی در ادامه بیان کرد: هر کشوری برای کنترل بازار مسکن برنامه ریزی می کند. ما هم باید برای ساخت مسکن و اجاره دادن به خانه اولی ها برنامه ریزی داشته باشیم. اگر بخش ارز و سکه با افزایش قیمت همراه شود، نباید تأثیر چندانی بر بخش مسکن بگذارد زیرا مسکن جزء مهم ترین کالاهای خانوار به شمار می رود و اگر جهش ناگهانی داشته باشد، مصرف کنندگان واقعی توان مالی کافی برای انجام معاملات را از دست می دهند.
برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا باید فعالان بخش مسکن برای افزایش تولید مسکن تلاش کنند اما قوانین موجود مانع آنها می شود. به طور مثال مالیات بر ساخت و ساز اگر امسال اجرایی شود، قیمت مسکن افزایش چند درصدی خواهد داشت.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)