افزایش قیمت واحدهای نوساز از سوی فروشندگان

افزایش قیمت واحدهای نوساز از سوی فروشندگان
افزایش قیمت واحدهای نوساز از سوی فروشندگان

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، آمار بدست آمده از سوی مشاوران املاک حاکی از کاهش 10 درصدی میزان معاملات مسکن در بهمن ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته می باشد. برخی از این مشاوران دلیل این امر را جهش یکباره قیمت های پیشنهادی از سوی برخی از فروشندگان واحد های نوساز می دانند. بازار مسکن کشور که از حدود

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، آمار بدست آمده از سوی مشاوران املاک حاکی از کاهش 10 درصدی میزان معاملات مسکن در بهمن ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته می باشد. برخی از این مشاوران دلیل این امر را جهش یکباره قیمت های پیشنهادی از سوی برخی از فروشندگان واحد های نوساز می دانند.
بازار مسکن کشور که از حدود 5 ماهه گذشته، یعنی از ابتدای مهرماه سال جاری در حال ورود به شرایط پر رونق بوده، بنظر می آید با رسیدن ماه بهمن با افت نقطه به نقطه معاملات مواجه گردیده است. بررسی های صورت گرفته از میزان معاملات شهر تهران نشان دهنده بالا رفتن قیمت های پیشنهادی از سوی برخی از فروشندگان واحد های نوساز می باشد که این موضوع تاثیر شایانی بر روند معاملات مسکن داشته و میزان قرار داد ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افت داشته است.

مشاوران املاک بر این عقیده اند که شب عید سال گذشته بازار مسکن رونق بهتری داشته است. این در حالی است که از چند ماه گذشته شاهد افزایش میزان معاملات خرید و فروش بوده ایم اما در بهمن ماه میزان معاملات کاهش یافت. بررسی ها نشان می دهد علت این وضعیت بوجود آمده  هجوم سرمایه ها به سمت بازار ارز و تعلل خریداران ناشی از قیمتهای پیشنهادی می باشد.

در وضعیتی که هنوز بازار مسکن از رکود خارج نشده، امار ها نشان می دهد در مناطق ۵، ۲، ۴ و ۸ که نسبت به دیگر مناطق بیشترین حجم معاملات را داشته، قیمت واحدهای نوساز را تا 50 درصد افزایش داده اند و با این تفکر که خریداران به هر قیمتی مجبور به خرید هستند  قصد دارند در این وضعیت از آب گل الود ماهی بگیرند. استدلال آنها نیز این است که در پنج سال گذشته که بسیاری از واحدهای نوساز خالی مانده‌اند ما با افت سرمایه مواجه شده ایم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)