افزایش معاملات رهن کامل در بازار اجاره مسکن

افزایش معاملات رهن کامل در بازار اجاره مسکن
افزایش معاملات رهن کامل در بازار اجاره مسکن

افزایش درخواست رهن کامل واحدهای مسکونی در بازار اجاره مسکن مصادف با روزهای آخر ماه مهر. طبق بررسی های انجام شده، در روزهای آخر ماه مهر با افزایش درخواست رهن کامل واحدهای مسکونی مواجه شده ایم. این در شرایطی است که از ابتدای تابستان با کاهش نرخ سودهای بانکی، میزان معاملات بصورت رهن کامل در بازار اجاره بها کم شده بوده است و

افزایش درخواست رهن کامل واحدهای مسکونی در بازار اجاره مسکن مصادف با روزهای آخر ماه مهر.

طبق بررسی های انجام شده، در روزهای آخر ماه مهر با افزایش درخواست رهن کامل واحدهای مسکونی مواجه شده ایم. این در شرایطی است که از ابتدای تابستان با کاهش نرخ سودهای بانکی، میزان معاملات بصورت رهن کامل در بازار اجاره بها کم شده بوده است و صاحب خانه ها دیگر تمایلی برای معاملات بصورت رهن کامل را نداشتند. اما در حال حاضر با اتمام فصل نقل و انتقالات میزان قابل توجهی به معاملات واحدها بصورت رهن کامل اضافه شده است.

 در مدتی که نرخ سودهای بانکی با کاهش روبه رو شد، تعدادی از موجران واحدهای خودرا بصورت اجاره ماهانه در اختیار مستاجران قرار می دادند و برخی هم که بصورت رهن و اجاره بوده است، اما به دلیل مبلغ کم رهن و بالا بودن مبلغ اجاره، مستاجران توان پرداخت را نداشتند.

با وجود این شرایط، در حال حاضر حجم معاملات مسکن بصورت رهن کامل با افزایش روبه رو بوده است و مستاجرانی که در این فصول قصد جابه جایی را دارند، راحتر از سال گذشته می توانند واحد مسکونی مناسب پیدا کرده و بصورت رهن کامل اجاره کنند. براساس پیش بینی کارشناسان مسکن این اعتدال فصلی در زمستان نیز ادامه داشته باشد و حتی نرخ اجاره‌بها در نیمه دوم سال نسبت به نیمه اول سال، روند متعادل تری را تجربه خواهد کرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)