افزایش معاملات مسکن به گزارش وزارت راه و شهرسازی

افزایش معاملات مسکن به گزارش وزارت راه و شهرسازی
افزایش معاملات مسکن به گزارش وزارت راه و شهرسازی

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، بر اساس گزارشات منتشر شده از سوی وزارت راه شهر سازی، میزان معاملات و میانگین قیمت ها در بازار مسکن طی 11 ماهه سال جاری مطابق روال هر ساله افزایش یافت.  دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، گزارشی مبنی بر جزئیات وضعیت بازار مسکن در سال جاری منتشر کرده و در آن به مقایسه ماه 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، بر اساس گزارشات منتشر شده از سوی وزارت راه شهر سازی، میزان معاملات و میانگین قیمت ها در بازار مسکن طی 11 ماهه سال جاری مطابق روال هر ساله افزایش یافت.

 دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، گزارشی مبنی بر جزئیات وضعیت بازار مسکن در سال جاری منتشر کرده و در آن به مقایسه ماه به ماه سال جاری و سال گذشته پرداخته است.

طبق این گزارش، میزان خرید و فروش مسکن در هر ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان دهنده رشد خاصی نبوده است بجز مرداد ماه سال جاری که مطابق هر سال و به صورت سنتی افزایش معاملات مسکن را شاهد بوده ایم.

همچنین در مرداد ماه سال جاری میزان معاملات مسکن  ۱۸ هزار و ۳۰۱ فقره گزارش شد که این میزان در مقایسه با ماه گذشته یعنی تیر ماه سال جاری افزایش 23 درصدی داشته است و نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 6 درصد رشد را تجربه کرد. با بررسی این امار به این مهم دست می یابیم که مرداد ماه سال گذشته نیز بازار مسکن همین شرایط را داشته است و در مقایسه با ماه های قبل خود با انجام ۱۷ هزار و ۲۷۸ فقره معامله، رکوردزنی کرده است.

امار بدست آمده از سوی وزارت راه شهر سازی نشان می دهد که باید منتظر افزایش میزان معاملات مسکن در مرداد ماه سال آینده باشیم. مخصوصا این شرایط نشان می دهند که نمی توان رشد میزان معاملات در مرداد ماه امسال را آغاز دوره رونق دانست، بلکه دوره رونق در بازار مسکن به مجموعه ای از ماه های متوالی دارای رشد معاملات گفته می شود.

افزایش تعداد معاملات مسکن در همه ماه های سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن به جز سه ماه فروردین، خرداد و تیرماه بوده است؛ اما در مقایسه با تعداد معاملات مسکن در هر ماه از سال جاری نسبت به ماه قبل از خود در هشت ماه نخست امسال که جزء ماه های رکود مسکن به شمار می رود، از آذرماه شاهد افزایش تعداد معاملات هستیم. مخصوصا که تعداد معاملات مسکن در آذرماه سال جاری ۵۰ درصد بیش از معاملات آذر ماه ۹۵ می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)