افزایش نرخ اجاره بهاء با کاهش سودهای بانکی

افزایش نرخ اجاره بهاء با کاهش سودهای بانکی
افزایش نرخ اجاره بهاء با کاهش سودهای بانکی

فعالان در عرصه بازار مسکن بر این عقیده اند که کاهش میزان سودهای بانکی خودرا در چارچوب بالارفتن میزان نرخ اجاره ها و نرخ ارز در مدت کوتاه و همچنین وارد شدن سفته بازان به بازار خرید و فروش مسکن در مدت طولانی، نشان خواهد داد. با توجه به کاهش میزان سودهای بانکی و در مقابل افزایش نرخ اجاره بها و نرخ ارز و خودرو، بسیاری از فعالان در این حوزه اعتقاد دارند 

فعالان در عرصه بازار مسکن بر این عقیده اند که کاهش میزان سودهای بانکی خودرا در چارچوب بالارفتن میزان نرخ اجاره ها و نرخ ارز در مدت کوتاه و همچنین وارد شدن سفته بازان به بازار خرید و فروش مسکن در مدت طولانی، نشان خواهد داد.

با توجه به کاهش میزان سودهای بانکی و در مقابل افزایش نرخ اجاره بها و نرخ ارز و خودرو، بسیاری از فعالان در این حوزه اعتقاد دارند که سرمایه ای که قبلا بهترین مکان برای بانک ها بوده است، اکنون وارد بازار مسکن شده و اکثر سرمایه داران پول های خودرا از بانک ها خارج کرده اند. اگرچه هنوز بازار مسکن به رونق گذشته نرسیده و در بخش خرید و فروش تغییراتی انجام نگرفته ، اما بخش اجاره تحت تاثیر این کاهش سود بانکی بوده و با افزایش روبه رو شده است.

در شرایط فعلی برخی از کارشناسان بر این نظرند که تا پنج ماه آینده این سرمایه های سرگردان می تواند تقاضای سفته بازانه و سوداگرانه بازار مسکن را بر طرف سازد که این میزان تقاضا به دلیل ازدیاد واحدهای خالی بعید است بتواند به بازار شوک قیمتی وارد کند. اما در هر صورت بر خلاف گفته های مدیران این کاهش سود سپرده ها بیشتراز میانگین تورم خواهد بود. به عبارتی دیگر طی ماه های آینده میزان تورم در بخش مسکن از نرخ تورم کلی کشور بیشتر خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)