امید بر بهبود وضعیت بازار فولاد

امید بر بهبود وضعیت بازار فولاد
امید بر بهبود وضعیت بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، به اظهارات کارشناسان بازار فولاد، سامانه بهین یاب از دقت کافی برخوردار نیست تا مرجع تعیین سهمیه مواد اولیه قرار بگیرد و باید نسبت به این امر بازنگری گردد. سامانه بهین یاب درگاه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت که کلیه اطلاعات مفید و خدمات...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، به اظهارات کارشناسان بازار فولاد، سامانه بهین یاب از دقت کافی برخوردار نیست تا مرجع تعیین سهمیه مواد اولیه قرار بگیرد و باید نسبت به این امر بازنگری گردد. سامانه بهین یاب درگاه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت که کلیه اطلاعات مفید و خدمات مرتبط با حوزه سرمایه گذاری در صنعت، معدن و تجارت اعم از صدور مجوز ها، وضعیت پروژه ها و طرح ها، معافیت های گمرکی و ...در این بخش ارائه شده است. در حال حاظر سالیانه حدود ۱۰ میلیون تن ورق گرم فولادی در کشور تولید می شود و فعالان صنعت لوله و پروفیل در شرایط فعلی قابلیت جذب هفت میلیون تن آن را دارند، ضمن این که ظرفیت اسمی ۱۲۰ واحد لوله و پروفیل کشور بیش از ۱۸ میلیون تن است.

کمیته مشترکی از نمایندگان سندیکا، فولاد مبارکه و وزارت صنعت شکل گرفته برای سامان بخشی به بازار ورق فولادی و یکی از اقدامات انجام شده تاکنون اینکه ۷۰ واحد از جمع ۱۲۰ کارخانه لوله و پروفیل، ظرفیت سنجی شده تطبیق پروانه فعالیت با تولید، ظرفیت بالقوه و بالفعل تا توان دقیق تولید راستی آزمایی شود. از این رو واقعیتی که وجود دارد، کارخانه های موجود لوله و پروفیل نمی توانند با ظرفیت ۱۰۰ درصدی فعالیت کنند، اما نباید بدلیل نبود مواد اولیه تماشاگر تعطیلی آنها بود.

سال ۱۳۹۷ بدلیل تامین مواد اولیه کارخانه های لوله و پروفیل، امکان صادرات ۵۰۰ هزار تنی آنها فراهم شد، سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار تن تحقق یافت اما در سال جاری با گذشت پنج ماه از سال کمتر از ۱۰۰ هزار تن صادرات انجام شده است. قیمت ورق فولادی در مرداد ماه به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم رسید و برای پروفیل نیز به ازای هر کیلوگرم 15 الی 16 هزار تومان تمام شد که امکان رقابت در بازارهای خارجی را گرفت.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)