انتظار افزایش قیمت از بازار مسکن منطقی نیست

انتظار افزایش قیمت از بازار مسکن منطقی نیست
انتظار افزایش قیمت از بازار مسکن منطقی نیست

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن؛ انتظار افزایش قیمت از سوی فعالان بازار مسکن یکی از مهم ترین عوامل تأثیرگذار بر این بازار به شمار می رود. در بسیاری از بازارها این امر قابل مشاهده است که به دلیل انتظار رشد قیمت از سوی کارگزاران، افزایش قیمت رخ داده است. در بازار مسکن نیز این انتظار وجود داشت و به دلیل طولانی شدن رکود و نوسانات 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن؛ انتظار افزایش قیمت از سوی فعالان بازار مسکن یکی از مهم ترین عوامل تأثیرگذار بر این بازار به شمار می رود. در بسیاری از بازارها این امر قابل مشاهده است که به دلیل انتظار رشد قیمت از سوی کارگزاران، افزایش قیمت رخ داده است. در بازار مسکن نیز این انتظار وجود داشت و به دلیل طولانی شدن رکود و نوسانات بازارهای موازی خریداران و مشاوران املاک برای حباب افزایشی قیمت آمادگی ذهنی داشتند.
از سوی دیگربه دلیل اعطای وام مسکن یکم ، متقاضیان جدید وارد بازار مسکن شدند و حال با توجه به عواملی که موجب ایجاد رونق در بازار مسکن شده اند، می توان تحلیل مناسبی برای سال جدید ارائه کرد. اولین تأثیرگذاری را می توان از سوی بخشنامه جدید بانک مرکزی دانست. برطبق این بخشنامه اجازه ی سپرده گذاری یکساله با سود 20 درصد داده شد و این امر تا حدی توانست ترمز افزایش قیمت را بکشد. 
دومین متغیر تأثیرگذار در این بازار انتظارات است. طبیعی است که هر چه بیشتر انتظار افزایش قیمت را داشته باشیم، دلالان در این بازار به دلیل کاهش تقاضای واقعی وارد عمل شده و موجب افزایش قیمت می شوند. در حال حاضر انتظارات این بخش نسبت به چند ماه اخیر کمتر شده و سرمایه گذاران کمتری به دید سرمایه گذاری وارد این بازار می شوند زیرا همانگونه که قابل مشاهده است، خروج از این سرمایه گذاری به راحتی بورس، طلا و ارز نیست و گاهی ممکن است زمان طولانی نیاز باشد که در بازار مسکن سرمایه نقد شود.
بنابراین با توجه به اخبار بازار مسکن در روزهای پایانی سال جاری، انتظار افزایش قیمت بالا از این بازار معقول نیست و افرادی که به امید رشد بالا در قیمت مسکن وارد این بازار شدند، زیان های سنگینی متحمل می شوند. حتی با وجود حباب قیمتی دلار و افزایش قیمت آهن آلات، انتظار افزایش قیمت مسکن در سال جدید منطقی نیست.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)