اولویت دوم دولت برای بهبود وضعیت مسکن

اولویت دوم دولت برای بهبود وضعیت مسکن
اولویت دوم دولت برای بهبود وضعیت مسکن

به گزارش کارشناسان آهن پرایس، وزارت راه و شهرسازی برنامه های جدیدی را به ادارات کل استان ها محول کرده است که از جمله ی این برنامه ها، برنامه ریزی و اجرای پروژه های مشارکتی و تکمیل مسکن مهر تا پایان سال 99 می باشد. با توجه به ...

به گزارش کارشناسان آهن پرایس، وزارت راه و شهرسازی برنامه های جدیدی را به ادارات کل استان ها محول کرده است که از جمله ی این برنامه ها، برنامه ریزی و اجرای پروژه های مشارکتی و تکمیل مسکن مهر تا پایان سال 99 می باشد. با توجه به گزارشات به دست آمده، وزارت راه و شهرسازی کشور برای هدفمند کردن فعالیت های مربوط به ساخت و ساز مسکن و عرضه آن تمامی مسئولان و مدیران این وزارت خانه را مکلف به ارائه برنامه هایی کارا جهت بهبود بخشیدن به سرعت ساخت این 400 واحد مسکونی در طرح مسکن مهر تا پایان سال 99 کرده است. 

با توجه به شرایط موجود در وزارت راه و شهرسازی چنین به نظر میرسد که دولت بعد از اولین ماموریت خود که همان اقدام ملی ساخت مسکن مهر بود، حال مشغول دومین ماموریت خود که همان تکمیل واحدهای مسکن مهر و رفع مشکلات آن است، می باشد. تمامی این نتایج از آنجا به دست می آید که شورای هماهنگی مسکن تمام واحد های مربوطه را موظف به ارائه تمامی مشکلاتی که منجر به تاخیر انداختن در ساخت واحد های مسکونی شده، کرده است و همچنین از آنان ارائه برنامه ای جهت رفع این مشکلات و بهبود شرایط کنونی را خواستار شده است.

از جمله برنامه های ارائه شده برای بهبود بخشیدن به شرایط کنونی میتوان به مواردی اشاره کرد که از جمله ی آنها به: 1) از بین بردن مغایرت های آماری مسکن مهر و ایجاد بانک اطلاعاتی یکپارچه برای جلوگیری از هر گونه سو استفاده احتمالی؛ 2) تعیین مرجع برای اعلام گزارش ها و آمارهای مسکن مهر ؛ 3) اقدام برای فروش مسکن مهر و تعیین تکلیف واحد های بدون متقاضی یا با پیشرفت فیزیکی کمتر از 30% می توان اشاره نمود.

از جمله دیگر برنامه ها برای پیشرفت در روند ساخت واحدهای مسکن مهر رفع مشکلات زیربنایی و اتمام اقدامات باقی مانده در این طرح تا پایان سال 98 میباشد. به همین دلیل تمامی ادارات کل راه و شهرسازی استان ها موظف به ارائه برنامه ای برای تحقق تمامی این اهداف طی یک هفته آتی شده اند. با انجام تمامی این فعالیت ها امید میرود شرایط کنونی بازار مسکن کمی بهبود یابد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)