بازار آهن در هفته‌ اخیر

بازار آهن در هفته‌ اخیر
بازار آهن در هفته‌ اخیر

آهن پرایس: براساس گزارش‌ها روز گذشته جو نسبتا آرامی در بازار آهن حاکم بود و قیمت روزانه آهن آلات در عمده مبادی فروش تغییر چندانی نداشت اگرچه کاهش قیمت مقاطع فولادی نیز مشاهده شد اما در این میان برخی کارخانه‌ها با نوسان قیمت محصولات خود را عرضه کردند. در بازار ارز نیز نوسانات...

آهن پرایس: براساس گزارش‌ها روز گذشته جو نسبتا آرامی در بازار آهن حاکم بود و قیمت روزانه آهن آلات در عمده مبادی فروش تغییر چندانی نداشت اگرچه کاهش قیمت مقاطع فولادی نیز مشاهده شد اما در این میان برخی کارخانه‌ها با نوسان قیمت محصولات خود را عرضه کردند.

در بازار ارز نیز نوسانات چشمگیری رخ نداد و پس از اندکی افزایش قیمت، روز گذشته قیمت دلار مجددا کمی کاهش یافت به طوری که در پایان روز هر دلار آمریکا در بازار آزاد به قیمت 30 هزار و 170 تومان مبادله شد.

تحلیل روزانه قیمت آهن

همانطور که اشاره شد روز گذشته در بازار آهن نوسانات قابل ملاحظه‌ای رخ نداد و تقریبا عمده محصولات بدون تغییر قیمت عرضه شدند و قیمت روز میلگرد نیز غالبا ثابت اعلام شد اما کاهش قیمت 100 الی 300 تومانی در برخی مبادی فروش نیز مشاهده شد و حتی یک کارخانه با 50 تومان افزایش اعلام قیمت کرد.

روز گذشته قیمت تیرآهن در نوسان بود به طوری که در بخش کیلوفروشی هم کاهش 100 تومانی داشتیم و افزایش 50 تومانی این محصول نیز مشاهده شد همچنین در بخش شاخه‌فروشی نیز قیمت‌ها در نوسان بود و به طور میانگین کاهش و افزایش قیمت در محدوده 10 الی 30 هزارتومانی رقم خورد.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: کاهش تقاضا در پی افزایش تورم

قیمت روزانه نبشی و ناودانی نیز در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شد اما برخی مبادی فروش حدود 100 الی 650 تومان کاهش قیمت داشتند. همچنین قیمت پروفیل و انواع لوله با کاهش 100 الی 200 تومانی عرضه شدند اما عمده شرکت‌ها تغییر قیمت نداشتند. بنابراین می‌توان گفت هفته جاری بازار آهن اوضاع متلاطمی نداشت و درحالی پایان یافت که قیمت آهن نوسانات چشمگیری را تجربه نکرد.

به گزارش آهن پرایس، آنچه از اوضاع بازار آهن در نخستین روز از فصل زمستان برمی‌آید بیانگر انجماد و تعمق رکود بیش از پیش در این بازار است. البته یکی از دلایل سردی بازار در روز گذشته را می‌توان به معاملات کم‌رونق مقاطع فولادی نسبت داد.

از طرفی نامشخص بودن نتایج مذاکرات وین و توقف آن در ایجاد شراط فعلی بی‌تأثیر نیست اما همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم مهمترین فاکتور تعیین‌کننده و اثرگذار در بازار آهن متقاضی مصرف است که این روزها به دلایل متعددی از جمله عدم نقدینگی، کاهش ساخت‌وسازها و ... با کمبود روبه‌رو است.

نگاه توسعه‌ای باید در اولویت باشد

این روزها که وزارت صمت درحال ایجاد تغییرات ساختاری است افراد متفاوتی درباره این تغییرات اظهارنظر کرده و دیدگاه‌های متفاوتی در این زمینه دارند. مطابق اخبار هفت معاونت مجزا در این سازمان تشکیل خواهد شد.

کامران وکیل دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران در‌باره این تغییرات اظهار خشنودی کرد و اظهار داشت: تغییر در ساختارها و قرارگرفتن افراد متخصص و کاردان در رأس امور شرایط خوبی در وزارت صمت رقم خواهد خورد.

وی این تغییرات را مثبت تلقی کرد و افزود: با گماشتن افراد متخصص و کاربلد در این سمت‌ها تغییرات مثبتی حاصل خواهد شد و حتی می‌توان برای پیش‌روی و انجام بهتر امور اختیارات یک وزیر را به معاونان این سازمان داد.

وی همچنین درباره گستردگی حوزه فعالیت سازمان صمت اظهار کرد: صنعت، معدن و تجارت سه حوزه مجزا هستند و نمی‌شود یک نفر در همه این زمینه‌ها دارای تخصص باشد.

هفته گذشته رضا فاطمی امین در گفت‌وگو با رسانه‌ها اجرای تغییر در ساختار وزارت صمت را اطلاع‌رسانی کرد و از تغییر عناوین معاونت‌ها خبر داد. وی همچنین اجرای این تغییرات را انقلابی در ساختار وزارت صمت تلقی کرد.

اما اظهارات دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که از این میان به گفت‌وگوی بهرام شکوری عضو اتاق بازرگانی ایران اشاره می‌کنیم.

وی در گفت‌وگویی درباره تغییر در ساختار وزارت صمت و تغییر عناوین معاونت‌ها ابراز کرد: نگاه توسعه‌ای افرادی که در این سمت‌ها گماشته می‌شوند باید در اولویت باشد زیرا تغییر اسم معاونت‌ها اهمیتی ندارد و در بهبود عملکرد این سازمان تأثیری نخواهد داشت.

شکوری همچنین افزود: سازمان صمت در همه تصمیم‌گیری‌ها باید نگاه همه‌جانبه داشته و نظرها و پیشنهادات همه بخش‌های مربوطه از جمله بخش خصوصی را نیز در تصمیم‌گیری‌ها اعمال کند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)