بازار آهن؛ زمین گیر رکود

بازار آهن؛ زمین گیر رکود

با نزدیک شدن به نیمه‌های زمستان شاهد تشدید رکود بازار آهن و فولاد داخلی هستیم و خرید و فروش آهن به کمترین میزان خود در مقایسه با سال‌های گذشته رسیده است، علاوه‌بر این بازار جهانی فولاد نیز در دومین هفته از سال نوی میلادی با روند کاهشی همراه است...

آهن پرایس: بازار آهن و فولاد روز گذشته با سکوت و ثبات عمیقی همراه بود و قیمت روز آهن آلات در کلیه زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی بدون تغییر عرضه شد؛ همچنین در شماری از شرکت‌ها کاهش قیمت نسبی هم گزارش شد.

بازار ارز نیز روز سه شنبه روند افزایشی داشت و از نیمه‌های کانال 51 هزار تومان نیز عبور کرد به‌طوری که در پایان روز هر دلار بازار آزاد 51 هزار و 750 تومان اعلام شد؛ احتمال می‌رود با توجه به تورم بیش از 40 درصدی که در اقتصاد کشور جاری است، قیمت دلار روند افزایش تدریجی داشته باشد. به عقیده برخی افزایش تدریجی نرخ دلار به ایجاد رونق نسبی منجر شده و مانع از افزایش ناگهانی و به عبارتی جامپ ارزی می‌شود.

قیمت روز میلگرد در کلیه مبادی فروش روند ثابتی داشت اما کاهش 100 تا 300 تومانی در چند کارخانه هم مشاهده شد. کف قیمت میلگرد آجدار در محدوده 22 تا 22.500 تومان اعلام شد. قیمت میلگرد 16 ذوب آهن اصفهان با کاهش 250 تومانی حدود 23 هزار و 700 تومان بود. قیمت میلگرد میانه حدود 22 هزار و 550 تومان اعلام شد که حدود 300 تومان کاهش داشت.

قیمت تیرآهن در غالب مبادی فروش روند ثابتی داشت، اما قیمت روز تیرآهن ذوب آهن اصفهان در برخی سایزها کاهش 20 هزار تومانی داشت و در سایزهای درشت‌تر افزایش 100 هزار تومانی هم مشاهده شد.

قیمت ورق آهن کاویان و گیلان ثابت اعلام شد، اما قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه و اکسین اهواز در برخی ضخامت‌ها کاهش 100 تا 500 تومانی داشت. قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق روغنی، قیمت ورق شیروانی و انواع ورق سرد در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد.

بازار قوطی و پروفیل هم غالبا ثابت بود و شاهد افزایش تخفیفات در این حوزه بودیم به طوری که قیمت پروفیل کیان پرشیا با کاهش 700 تومانی همراه بود. قیمت لوله مبلی، قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله داربست نیز در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد.

قیمت ناودانی ایرانی، قیمت نبشی و قیمت سپری هم در کلیه مبادی فروش روند ثابتی داشت؛ ولی قیمت نبشی اشتهارد در برخی ضخامت‌ها با افزایش 200 تومانی عرضه شد.

براساس گزارش‌ها امروز حدود 295 هزار و 182 تن محصول فولادی در بورس کالا عرضه می‌شود که از این میزان حدود 262 هزار تن میلگرد عرضه می‌شود. قیمت میلگرد امروز در هر کیلو حدود 20 هزار و 851 تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین حدود 3 هزار و 755 تن نبشی با قیمت 21 هزار و 130 تومان و حدود 2 هزار و 370 تن ناودانی با قیمت 22 هزار تومان عرضه می‌شود؛ علاوه‌بر این 18 هزار و 673 تن تیرآهن و 8 هزار . 64 تن نیز ورق گرم B عرضه می‌شود.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: اختلاف 2 هزار تومانی قیمت میلگرد

همانطور که از روند معاملات و قیمت روز آهن برمی‌آید گویا بازار آهن داخلی با نزدیک شدن به نیمه‌های زمستان در رکود عمیق‌تری فرو رفته است، علاوه‌بر این بازار جهانی فولاد نیز در دومین هفته از سال نوی میلادی روند کاهشی درپیش گرفته است.

به این صورت که با در نظر گرفتن کاهش قیمت نفت عربستان، شاخص برنت نیز کاهش داشت که این امر با نظر به پارامترهایی مانند کاهش تولید و ضعف تقاضا، بازار جهانی فولاد را نیز تحت الشعاع قرار داد و کاهش قیمت شمش، سنگ آهن و کاهش قیمت آهن آلات را رقم زد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)