بازار مسکن بلاتکلیف است

بازار مسکن بلاتکلیف است
بازار مسکن بلاتکلیف است

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، کلیه بازارها در شرایط فعلی سردرگم هستند اما این بلاتکلیفی در بازار مسکن بسیار چشمگیر است زیرا سهم سرمایه گذاری خانوارها در این بخش عدد قابل توجهی است. از سوی دیگر، قدرت مردم نیز نتوانسته با وضعیت جدید تطابق پیدا کند به همین دلیل با کاهش معاملات مسکن مواجه هستیم. البته بحث فقط خریداران نیستند و قشر بزرگی از فروشنده ها که منتظر زمان مناسب برای فروش 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، کلیه بازارها در شرایط فعلی سردرگم هستند اما این بلاتکلیفی در بازار مسکن بسیار چشمگیر است زیرا سهم سرمایه گذاری خانوارها در این بخش عدد قابل توجهی است. از سوی دیگر، قدرت مردم نیز نتوانسته با وضعیت جدید تطابق پیدا کند به همین دلیل با کاهش معاملات مسکن مواجه هستیم. البته بحث فقط خریداران نیستند و قشر بزرگی از فروشنده ها که منتظر زمان مناسب برای فروش واحدهای خود می باشند نیز سردرگم هستند و نمی توانند با توجه به التهابات بازار تصمیم گیری کنند که اگر خانه های خود را بفروشند، می توانند جایگزین آن را پیدا کنند یا خیر؟

در شرایط فعلی تصمیم گیری برای آینده در بازار مسکن مشکل شده اما چیزی که مسلما در این بازار تأثیرگذار است، وضعیت نرخ ارز می باشد. تا زمانی که ارز به یک ثبات نسبی نرسد، شاهد همین وضعیت نابسامان مسکن خواهیم بود.

مهدی روانشادنیا کارشناس بخش مسکن در رابطه با این موضوع بیان کرد: وقتی بازار های موازی با بازار مسکن به ثبات نرسند، این بخش نیز با التهاب پیش می رود. وی در مورد پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به دولت برای تعیین سقف 10 درصدی افزایش قراردادهای اجاره بیان کرد: « این موضوع با سیاست های چند سال اخیر وزارتخانه در تضاد است و به نظر می رسد که اجرایی هم نباشد زیرا عرضه و تقاضا در بازار مسکن تعیین کننده هستند. ما هر زمان که توانستیم ارزش پول ملی را در یک دامنه مشخص نگه داریم، آن وقت می توانیم راجع به این موضوع تصمیم گیری کنیم. »

روانشادنیا افزود: در شرایطی که روند مشخصی برای کلیه بازارها وجود ندارد و ارزش پول ملی نیز مشخص نیست، نمی توان نرخ دقیقی برای کالا گذاشت به همین دلیل افزایش نرخ مسکن رو به افزایش است و سقف دقیقی برای آن مشخص نشده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)