بازار مسکن در رکودی عمیق

بازار مسکن در رکودی عمیق
بازار مسکن در رکودی عمیق

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، به دلیل نبود ظرفیت افزایش قیمت در بازار مسکن، رشد قیمت در دو ماه ابتدایی سال موجب ایجاد نامتوازنی در این بخش شد. در شرایط فعلی بازار در حالتی به سر می برد که شاهد کاهش روزانه معاملات مسکن هستیم بطوری که مشاوران املاک می گویند، در دو ماه اخیر هیچ معامله ای نداشتند. این وضعیت به دلیل افزایش ناگهانی قیمت و کم شدن توانایی خرید مردم 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، به دلیل نبود ظرفیت افزایش قیمت در بازار مسکن، رشد قیمت در دو ماه ابتدایی سال موجب ایجاد نامتوازنی در این بخش شد. در شرایط فعلی بازار در حالتی به سر می برد که شاهد کاهش روزانه معاملات مسکن هستیم بطوری که مشاوران املاک می گویند، در دو ماه اخیر هیچ معامله ای نداشتند. این وضعیت به دلیل افزایش ناگهانی قیمت و کم شدن توانایی خرید مردم به دلیل قیمت های کذایی می باشد و اگر این روند در بازار مسکن به همین منوال پیش رود، رکود در ماه های آینده تشدید خواهد شد.

در حال حاضر بازار در رکود نسبی به سر میبرد و با توجه به افزایش روز افزون قیمت مصالح ساختمانی و قیمت اهن الات، به نظر می رسد افزایش قیمت در معاملات ادامه داشته باشد. البته هم اکنون با کمبود مسکن در کشور مواجه هستیم و عدم توازن در بخش عرضه و تقاضا، موجب ایجاد التهاب در بازار شده است. این شرایط نشان می دهد که در بخش مسکن، دولت عملکرد مناسبی نداشته و توانایی لازم برای کنترل آن را نداشته است. 

از سوی دیگر نرخ اجاره بها نیز با افزایش رو به رو شده که همین امر موجب شده تا مستأجران از تهران به حومه کوچ کنند و همین امر موجب ایجاد وضعیت نا مطلوبی شده است. برای کنترل قیمت در بازار مسکن باید دولت راه حلی ارائه دهد وگرنه شاهد فرو رفتن بخش مسکن در گودال عمیق رکود خواهیم بود. با این وجود باز هم باید صبر کنیم تا وضعیت بازار را در ماه های آتی بررسی کنیم تا به نتیجه برسیم که با توجه به این بلاتکلیفی ها چه شرایطی برای بازار مسکن پیش خواهد آمد و خریداران و مالکان مسکن به کدام سمت سوق پیدا می کنند! آیا باز هم روند افزایش قیمت و کاهش معاملات ادامه خواهد داشت؟! پاسخ به این سوال نیازمند زمان بیشتری است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)