بازار مسکن متأثراز نرخ ارز

بازار مسکن متأثراز نرخ ارز
بازار مسکن متأثراز نرخ ارز

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، یکی از عواملی که موجب منحرف کردن منابع از بازارمسکن می شود نوسانات نرخ ارز است. بازار ارز می تواند تأثیر مستقیم بر عرضه و تقاضای مسکن داشته باشد و قیمت مسکن را متأثر کند. با توجه به تغییرات نرخ ارز کارشناسان در تحلیل اثرگذاری این متغیر بر بازار مسکن دچار خطا می شوند و با توجه به پیچیدگی های آن، اثراتش را چندان قابل

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، یکی از عواملی که موجب منحرف کردن منابع از بازارمسکن می شود نوسانات نرخ ارز است. بازار ارز می تواند تأثیر مستقیم بر عرضه و تقاضای مسکن داشته باشد و قیمت مسکن را متأثر کند. با توجه به تغییرات نرخ ارز کارشناسان در تحلیل اثرگذاری این متغیر بر بازار مسکن دچار خطا می شوند و با توجه به پیچیدگی های آن، اثراتش را چندان قابل ارزیابی نمی دانند. 
در مجموع افزایش نرخ ارز، موجب افزایش قیمت ها در اقتصاد کلان و مسکن می شود. این عامل اثر یکسانی بر بازار مسکن می گذارد و عمدتاً از طریق تورم هزینه سمت تولید را تحت الشعاع قرار می دهد. در این حالت ارز به عنوان عامل تورم عمومی به شمار می آید و اگر نرخ آن افزایش یابد، قیمت مسکن نیز افزایش پیدا می کند. از سوی دیگر بازار ارز یکی از جایگزین های بازار مسکن می باشد بنابراین افزایش نرخ ارز، سرمایه گذاری در بازار مسکن را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث عدم تمایل سرمایه گذاران برای ورود به بازار مسکن می شود. این امر باعث می شود تقاضا برای مسکن کاهش یابد بنابراین تمایل سرمایه گذاری در ساخت و ساز نیز کاهش می یابد.
طی چند روز اخیر با افزایش نرخ ارز، قیمت آهن آلات نیز با افزایش نجومی رو به رو بوده است بطوری که قیمت میلگرد آجدار با افزایش 50 الی 180 تومانی مواجه شد. نوسانات قیمت آهن آلات با توجه به افزایش نرخ ارز باعث کنارگیری متقاضیان شده و حباب بزرگی در بازار آهن و بازار مسکن به وجود می آید. هرچه افزایش نجومی قیمت در این دو بخش داشته باشیم، از تقاضای واقعی دورتر خواهیم شد و حتی سرمایه گذاران نیز برای ورود به این بازارها تمایلی پیدا نمی کنند. در نتیجه ارز بر روی اهن الات و مسکن تأثیر مستقیم می گذارد و قیمت آنها را تحت تأثیر قرار می دهد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)