بازار مسکن همچنان در رکود به سر می برد

بازار مسکن همچنان در رکود به سر می برد
بازار مسکن همچنان در رکود به سر می برد

عبداله مکاری فرجی، نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر وضعیت بوجود آمده در بخش مسکن عنوان کرد: همچنان ما شاهد رکود در بخش مسکن هستیم و فقط در مقطعی کوتاه این بازار با رونق مواجه شد که پس از ان مدت کوتاه، حجم معاملات مسکن کاهش یافت که امیدواریم پس از گذراندن ماه صفر شاهد بهبود شرایط باشیم. وی با اشاره به افزایش قیمت مسکن که ناشی از گرانی قیمت مصالح

عبداله مکاری فرجی، نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر وضعیت بوجود آمده در بخش مسکن عنوان کرد: همچنان ما شاهد رکود در بخش مسکن هستیم و فقط در مقطعی کوتاه این بازار با رونق مواجه شد که پس از ان مدت کوتاه، حجم معاملات مسکن کاهش یافت که امیدواریم پس از گذراندن ماه صفر شاهد بهبود شرایط باشیم.

وی با اشاره به افزایش قیمت مسکن که ناشی از گرانی قیمت مصالح است، اظهار داشت: عوامل متعددی وجود دارد که می تواند موجب رکود در مسکن شود که از جمله این موارد می توان به نبود کنترل بر عوارض مصالح ساختمانی و همچنین عدم صدور مجوز ساخت از سوی شهرداری اشاره کرد.

وی ادامه داد: اکثر مشارکت هایی که در گذشته انجام می شده در حال حاضر متوقف گردید و دیگر هیچ پروانه ای صادر نمی شود، هنوز تصمیمات شهرداری برای ما مشخص نشده است.زیرا مقامات شهرداری در گفته اند « دیگر امکان اداره شهر با فروش تراکم امکان پذیر نمی باشد » که با توجه به این صحبت، امکان افزایش نرخ تراکم وجود دارد. در صورتی که شهردار وقت بخواهد نرخ تراکم، صدور پروانه و عوارض ساختمان ا افزایش دهد، تاثیر بسزایی بر بازار ساخت و ساز خواهد گذاشت.

مکاری فرجی در ادامه افزود: در صورتی که بتوانیم قیمت مصالح را تحت کنترل قرار دهیم،آن وقت شاهد برقراری تعادلی بین میزان عرضه و تقاضا خواهیم بود و در صورتی که تحویل ساختمان ها از سوی تعاونی ها به موقع انجام شود، دیگر با افزایش قیمت ها مواجه نخواهیم شد و در آینده شاهد رونق خرید و فروش مسکن خواهیم بود.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک در آخر یاد آور شد: با توجه به آمار بدست آمده، در ماه های مهر و آبان امسال در مقایسه با سال گذشته با کاهش حجم معاملات مواجه بوده ایم و بر همین اساس در حال حاضر در رکود به سر می بریم.   

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)