بازار مسکن همچنان می تازد

بازار مسکن همچنان می تازد
بازار مسکن همچنان می تازد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، با تغییر بازیگردان اصلی بازار ملک در اوایل مهر، جهت نوسان قیمت مسکن بار دیگر در مسیر رشد تند قرار گرفت. متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در پایتخت به 26.7 میلیون تومان رسیده است. همچنین فاصله مسکن با...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، با تغییر بازیگردان اصلی بازار ملک در اوایل مهر، جهت نوسان قیمت مسکن بار دیگر در مسیر رشد تند قرار گرفت. متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در پایتخت به 26.7 میلیون تومان رسیده است. همچنین فاصله مسکن با سایر بازارها در نرخ بازدهی، در حال کم شدن است. بازار معاملات مسکن شهر تهران که شهریور ماه امسال با کاهش 50 درصدی تورم ماهانه در مسیر ثبات قیمتی قرار گرفته بود، در مهرماه از این مسیر بازگشت. این بازگشت تورمی در اولین ماه از نیمه دوم سال جاری، همزمان باکند شدن سرعت رشد قیمت در سایر بازارهای اقتصادی، منجر به قرار گرفتن بازار مسکن در مسیر بازتنظیم رابطه نسبی بین سطح قیمت ها در بازار ملک و سایر بازارها (ارز، طلا، سهام و... ) شده است.

بررسی ها با استناد به آمارهای رسمی مربوط به تحولات بازار معاملات مسکن در مهرماه که از سوی بانک مرکزی منتشر شد، حاکی از این است که این رفت و برگشت تورمی در اولین ماه از نیمه دوم سال جاری در شرایطی به وقوع پیوسته است که از سوی دیگر روند رشد قیمت ها یا سطح بازدهی ماهانه در سایر بازارهای اقتصادی، کند شده است.

بازار معاملات مسکن شهر تهران در حالی در مهرماه تورم ماهانه 10.3 درصدی را تجربه کرد که نرخ بازدهی ماهانه در سایر بازارها از این میزان کمتر بود. تورم ماهانه در بازار سکه در مهرماه 7.6 درصد، ارز 4.2 درصد و نرخ بازدهی ماهانه بازار معاملات سهام در این ماه منفی 11.5 درصد بود. این موضوع نشان می دهد به علت کاهش سرعت رشد قیمت ها در بازارهای موازی، بازدهی ماهانه مسکن در مهرماه از بازدهی سایر بازارها سبقت گرفته که همین موضوع بازار معاملات املاک را در مسیر بازتنظیم رابطه نسبی سطح قیمت ها در این بازار در مقایسه با سایر بازارها قرار داده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)