بازار مسکن کشش رشد قیمت را ندارد

بازار مسکن کشش رشد قیمت را ندارد
بازار مسکن کشش رشد قیمت را ندارد

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، حسام عقبایی نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به جهش قیمت مسکن در اسفند ماه 96 بیان کرد: بازار مسکن کشش افزایش قیمت مجدد را ندارد! رشد قیمت در سال گذشته کافی بود چراکه متقاضیان مسکن به دلیل این افزایش قیمت از ورود به بازار مسکن خودداری کردند. «شکست بازار» را قبول دارم زیرا افزایش مجدد قیمت در اردیبهشت ماه باعث شد تا بازار مسکن با

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، حسام عقبایی نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به جهش قیمت مسکن در اسفند ماه 96 بیان کرد: بازار مسکن کشش افزایش قیمت مجدد را ندارد! رشد قیمت در سال گذشته کافی بود چراکه متقاضیان مسکن به دلیل این افزایش قیمت از ورود به بازار مسکن خودداری کردند. «شکست بازار» را قبول دارم زیرا افزایش مجدد قیمت در اردیبهشت ماه باعث شد تا بازار مسکن با شکست مواجه شود و حجم معاملات کاهش چشمگیری داشته باشد. 
وی در ادامه افزود: ناگفته نماند که تمام کالاها پس از نوسانات به وجود آمده در بازار ارز دچار افزایش قیمت شدند اما مسکن مثل کالاهای خوراکی نیست که هر ماه شاهد افزایش قیمت آن باشیم چراکه مسکن همواره یک کالای سرمایه ای به حساب می آید. به هر حال نوسانات نرخ ارز بر بازارهای مشابه از جمله بازار مسکن و بازار آهن تأثیرگذار است؛ به همین علت علیرغم اینکه بازار مسکن در سال گذشته 30 درصد افزایش را تجربه کرده بود، بار دیگر در اردیبهشت ماه حباب قیمتی داشت و موجب ایجاد سردرگمی در بازار شد.
وی افزود: این سردرگمی در بخش مسکن موجب شده تا قیمت ها ثبات نداشته باشند اما طبق پیش بینی های صورت گرفته شاهد ثبات قیمت از اواخر خرداد ماه تا اوایل تابستان خواهیم بود. بازهم تأکید می کنم که مسکن نمی تواند بصورت ماهانه با افزایش قیمت مواجه شود چراکه متقاضیان نمی توانند خود را با این افزایش قیمت وفق دهند به همین دلیل میزان خرید و فروش به شکل قابل توجهی کاهش می یابد. البته این ثبات قیمت به این معنی نیست که مسکن با کاهش قیمت مواجه خواهد شد اما افزایش قیمت در سال جاری برای بازار مسکن کافی است زیرا بخش مسکن کشش افزایش دوباره ی قیمت را ندارد و دچار حباب قیمتی خواهد شد.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)