بازارمسکن نیازمند نقدینگی بالا است

بازارمسکن نیازمند نقدینگی بالا است
بازارمسکن نیازمند نقدینگی بالا است

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، این بازار ذاتا نیاز به نقدینگی بالایی دارد و در صورتی که تحرکی در این بازار ایجاد شود، صنایع پایین دستی نیز متحول خواهند شد. از این رو بازار اهن الات و صنایعی مانند فولاد و کاشی و سرامیک تحت تأثیر قرار می گیرند. از سوی دیگر برای بانک ها، محدودیت زمانی برای فروش املاک مازاد تعیین شده که فروش این املاک و آزادی صنعت بانکی نیاز به حجم بالایی از نقدینگی دارد. با 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، این بازار ذاتا نیاز به نقدینگی بالایی دارد و در صورتی که تحرکی در این بازار ایجاد شود، صنایع پایین دستی نیز متحول خواهند شد. از این رو بازار اهن الات و صنایعی مانند فولاد و کاشی و سرامیک تحت تأثیر قرار می گیرند. از سوی دیگر برای بانک ها، محدودیت زمانی برای فروش املاک مازاد تعیین شده که فروش این املاک و آزادی صنعت بانکی نیاز به حجم بالایی از نقدینگی دارد.
با هدایت این نقدینگی به سوی بازار مسکن، دولت می تواند نفدینگی را کنترل و تورم را مهار کند تا صنعت بانکی را از حصار املاک مازادی که راکد مانده بودند را رها کنند. اما برای اینکه این نقدینگی به سمت بازار مسکن هدایت شود باید جو روانی مناسبی در جامعه ایجاد گردد تا این بازار برای عامه مردم جذاب تر به نظر برسد. برای رسیدن به نقدینگی بالا باید این حجم نقدینگی از مدار گردش در بازارها و کالاهای تورم زا خارج شود از این رو قیمت مسکن حبابی می گردد و مجددا وارد دوره ی رکود خواهد شد. با بازگشت رکود، جهت گیری این بازار کنترل می شود و متقاضیان علاقه بیشتری برای ورود به این بخش پیدا می کنند. 
بازار سرمایه نیز می تواند به عنوان هدف دیگر دولت قرار بگیرد زیرا این بازار تنها بازاری است که میتواند این حجم بالا از نقدینگی را پاسخگو باشد. از طرفی ورود این حجم از نقدینگی به این بازارها تورم زا نیست و موجب ایجاد رونق در صنایع مختلف خواهد شد. دولت با برنامه ریزی های مناسب، می تواند باعث ایجاد جو روانی آرام در بازارهای موازی شوند و این موضوع روی تمامی صنایع مرتبط نیز تأثیرگذار خواهد بود. با تأمین نقدینگی مورد نیاز، بازار مسکن بهبود یافته و توان خرید متقاضیان افزایش پیدا خواهد کرد و این امر موجب افزایش معاملات خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)