بازهم «ترک» بر روی بدنه ی مسکن مهر

بازهم «ترک» بر روی بدنه ی مسکن مهر
بازهم «ترک» بر روی بدنه ی مسکن مهر

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن ؛ زلزله ی 5.2 ریشتری در ملارد کرج ، باعث آشوب یک چهارم جمعیت ایران شد. برطبق گزارشات تصویری ، شاهد ترک های قابل توجهی روی دیواره های مسکن مهر ماهدشت و مهرشهر بوده ایم . به گفته ی کارشناسان ، این ترک ها روی ساختمان های مسکن مهر قابل دفاع نیست. ترک های گسترده ای که بر پیکر ساختمان ها خودنمایی میکند ، ساکنان خود 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن ؛ زلزله ی 5.2 ریشتری در ملارد کرج ، باعث آشوب یک چهارم جمعیت ایران شد. برطبق گزارشات تصویری ، شاهد ترک های قابل توجهی روی دیواره های مسکن مهر ماهدشت و مهرشهر بوده ایم . به گفته ی کارشناسان ، این ترک ها روی ساختمان های مسکن مهر قابل دفاع نیست. ترک های گسترده ای که بر پیکر ساختمان ها خودنمایی میکند ، ساکنان خود را نگران کرده است. این درحالی است که زمین لرزه به قدری بزرگ نبوده که چنین تخریب و ترک هایی به ساختمان وارد کند.

بسطامی ، دانشیار پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی در رابطه با این موضوع بیان کرد : بنابر شتاب ثبت شده در آیین نامه طراحی ساختمان ها در برابر زلزله ، نباید انتظار چنین ترک هایی را در ساختمان داشته باشیم و این اتفاق اصلا قابل قبول نیست.  به گفته ی او مصالح مسکن مهر در دیواره ها بسیار بی کیفیت بوده و همین امر موجب آسیب پذیری این ساختمان ها شده است. با توجه به این که دیواره ها عمدتاً  با اسکلت اتصال لازم را ندارند ، با کوچک ترین زلزله ای ترک برداشته یا به بیرون ریزش میکنند. 
بسطامی در ادامه تأکید کرد : مشکل ما با مسکن مهر ، کیفیت کلی سازه ها و اجزای غیر سازه ای  مانند دیوارهاست که در چند زلزله ی اخیر عملکرد قابل قبولی نداشتند. این مسئله نگران کننده است و در مورد احیای این سازه ها باید تست های مختلفی انجام شود تا مشخص شود که این سازه ها را میتوان با مقاوم سازی احیا کرد یا اینکه باید کل ساختمان را تخریب کرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)