بازگشت حباب قیمت مسکن

بازگشت حباب قیمت مسکن
بازگشت حباب قیمت مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازارمسکن، معاملات مسکن در ماه های پایانی سال 96 با کاهش رو به رو بوده است و سهم واحدهای قدیمی ساز از کل معاملات مجموعا 56 درصد افزایش داشته است که این نشان می دهد بازار مسکن مجددا دچار حباب شده است. در اسفند ماه به دلیل جهش ناگهانی قیمت ارز شاهد کوچ سرمایه های غیرمصرفی به بازار طلا و ارز بودیم که این امر موجب افت 33 درصدی معاملات نسبت به ماه های

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازارمسکن، معاملات مسکن در ماه های پایانی سال 96 با کاهش رو به رو بوده است و سهم واحدهای قدیمی ساز از کل معاملات مجموعا 56 درصد افزایش داشته است که این نشان می دهد بازار مسکن مجددا دچار حباب شده است. در اسفند ماه به دلیل جهش ناگهانی قیمت ارز شاهد کوچ سرمایه های غیرمصرفی به بازار طلا و ارز بودیم که این امر موجب افت 33 درصدی معاملات نسبت به ماه های قبل شد. از سوی دیگر خرید و فروش مسکن نیز کاهش 11 درصدی را تجربه کرد.
نکته ی قابل توجه دیگر نیز کاهش چشمگیر فروش واحدهای نوساز بود. در این میان سهم واحدهایی با سن بنای 1 تا 5 سال نیز با کاهش 9 درصدی مواجه شد اما در مقابل سهم واحدهایی با سن بنای 16 تا 20 سال 29 درصد افزایش داشت. این موضوعات نشان دهنده آن است که به دنبال جهش ناگهانی قیمت مسکن در نیمه دوم سال گذشته، متقاضیان به سمت خرید خانه هایی متناسب با بضاعت خود رفتند بنابراین قیمت مسکن مجددا دچار حباب شد.
همانطور که قابل مشاهده است، بازار ارز و بازار مسکن دو بازار موازی هستند که بر روی هم اثرگذاری می کنند. اثر التهابی بازار ارز در بازار مسکن به شکل کاهش چشمگیر معاملات و جهش ناگهانی قیمت ها بروز کرد. بطوری که قیمت های پیشنهادی از سوی مالکان تا 41 درصد افزایش پیدا کرد و در کل معاملات متوسط قیمت مسکن شهر تهران در آخرین ماه سال 96 نیز 26 درصد افزایش داشت.  با وجود این موضوعات رشد بازار مسکن با وجود جهش قیمت ها در پایان سال، حدود 10 درصد نسبت به جهش قیمتی بازار ارز پایین تر است. این جهش های ناگهانی قیمت بر بازار آهن آلات نیز اثرگذار بود و همین امر موجب شد تا بازار اهن دچار رکود شود. با بازگشت حباب قیمتی مسکن، پیش بینی می شود که باردیگر این بازار و بازارهای موازی با آن دچار رکود شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)