بررسی آمارهای کسب شده از تولید فولاد کشور

بررسی آمارهای کسب شده از تولید فولاد کشور
بررسی آمارهای کسب شده از تولید فولاد کشور

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، صنعت فولاد در ایران روز به‌ روز و گام ‌به‌ گام در حال توسعه است. بنابر اظهارات کارشناسان امید بر آن است، در سال ۹۸ میزان تولید فولاد کشور از مرز ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بگذرد. در واقع، بر اساس آمار های رسمی انجمن تولید کنندگان فولاد، در ۱۰ماهه ابتدای سال...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، صنعت فولاد در ایران روز به‌ روز و گام ‌به‌ گام در حال توسعه است. بنابر اظهارات کارشناسان امید بر آن است، در سال ۹۸ میزان تولید فولاد کشور از مرز ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بگذرد. در واقع، بر اساس آمار های رسمی انجمن تولید کنندگان فولاد، در ۱۰ماهه ابتدای سال ۹۷، میزان تولید کل محصولات فولادی با هفت درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶، به ۱۷ میلیون و ۵۷۲ هزار تن رسیده است.
از سوی دیگر، در همین مدت یاد شده نیز، تولید تیرآهن با افت هفت‌ درصدی در مقایسه با ۱۰ماهه سال ۹۶، به ۸۳۹ هزار تن، تولید میلگرد آجدار با رشد ۲۲درصدی به شش میلیون و ۳۱۲ هزار تن، ورق سیاه با رشد دو درصدی به شش میلیون و ۵۷۰ هزار تن،
 ورق سرد با رشد هفت ‌درصدی به دو میلیون و ۸۸ هزار تن، ورق پوشش‌ دار با افت هشت‌ درصدی به یک میلیون و ۱۵۴ هزار تن و سایر محصولات فولادی با افت ۱۳درصدی به ۶۰۹ هزار تن رسید. از سوی دیگر، آمار های انجمن تولید کنندگان فولاد حکایت از آن دارد که تا پایان دی‌ ماه ۹۷، تولید محصولات فولاد میانی، رشد ۱۳درصدی را تجربه کرده و به ۲۰ میلیون و ۶۷۹ هزار تن رسیده است.
در واقع، اگر قرار است که روند رو به رشد تولید و صادرات فولاد، همچنان طی سال‌ های آینده نیز پا بر جا باقی بماند، باید الزامات توسعه پایدار آن را نیز فراهم کرد که به طور قطع، اصلی‌ ترین آن، مسائل زیست‌ محیطی است. به همین دلیل است که شرکت ‌های بزرگ تولید کننده فولاد کشور از جمله فولاد مبارکه، اهتمام جدی به مسائل زیست‌ محیطی داشته و شرایطی را فراهم کرده ‌اند که بتوان توسعه پایدار را با رویکرد های حفظ متوازن محیط زیست، در دستور کار قرار داد.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)