بررسی ابعاد دیگر کاهش قیمت آهن

بررسی ابعاد دیگر کاهش قیمت آهن
بررسی ابعاد دیگر کاهش قیمت آهن

به گزارش تحلیلگران آهن پرایس با وجود کاهش هزینه های تولید فولاد که به علت عوارض صادرات سنگ‌آهن عارض شده است، هم چنان نرخ فروش بالا می باشد. از آنجا که وضع عوارض صادرات سنگ‌آهن از ابتدای مهرماه اعمال شده...

به گزارش تحلیلگران آهن پرایس با وجود کاهش هزینه های تولید فولاد که به علت عوارض صادرات سنگ‌آهن عارض شده است، هم چنان نرخ فروش بالا می باشد. از آنجا که وضع عوارض صادرات سنگ‌آهن از ابتدای مهرماه اعمال شده است، سوال مهم این است که آیا این اتفاق تغییری در روند تأمین مواد اولیه مورد نیاز شرکت‌های فولادی ایجاد کرده یا خیر؟ در همین رابطه کارشناسان اذعان داشتند که هنوز خروجی ملموسی برای پاسخ به این نوع پرسش ها به دست نیامده  چراکه هنوز برخی ها بر اساس قراردادهای قبلی خود در حال صادرات سنگ‌آهن می باشند، اما باید دانست که این روند دیری نمی پاید و عوارض 25 درصدی می‌تواند به تأمین سنگ‌ آهن مورد نیاز فولادسازان کشور کمک شایانی کند.

بررسی نرخ سنگ‌آهن در بازارهای جهانی امر مهمی بوده که ممکن است گاهی قیمت جهانی سنگ‌ آهن را آن قدر بالا ببرد که تعرفه 25 درصدی مانعی برای صادرات نباشد و گاهی نیز ممکن است قیمت جهانی سنگ‌آهن را آنقدر پایین بیاورد که حتی صادرات بدون عوارض نیز انگیزه‌ای برای صادرکنندگان سنگ آهن ایجاد نکند. مسلماً اخذ این نوع عوارض بر قیمت تمام شده تولید فولاد اثرگذار خواهد بود زیرا 30 تا 40 درصد هزینه تولید فولاد به قیمت سنگ‌آهن اختصاص داده می شود اما دل خوش کردن به روند کاهش قیمت فروش فولاد با وجود چنین مصبوبه هایی امری دور از ذهن می باشد چرا که ، این موضوع بیشتر باعث فعال شدن ظرفیت‌های صادراتی فولاد کشور خواهد شد، در واقع هزینه‌های سربار شرکت‌ها سرشکن می‌شود و تولید اقتصادی‌ تری خواهند داشت.

رئیس انجمن فولاد در مورد میزان صادرات فولاد طی سال جاری نیز گفت: پیش‌بینی‌ها مبنی بر صادرات 8 میلیون تنی بود، ولی احتمالاً صادرات از این رقم نیز بیشتر خواهد شد که بی رمقی بازار داخل در خرید آهن آلات نیز عامل موثری در رشد نرخ صادرات خواهد بود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • محمود
    محمود1398/08/07 - 00:26 پاسخ

    ما قدرتی نداریم و مسئول ههم نیستیم و کاری نمیتونیم بکنیم جز اینکه فقط از ته دل فریاد میزنیم خدا لعنتتون کنه !!!!!!!!!! انشاءلله ما هم مثل ملت عراق میریزیم توی خیابون و حقمونو از این گرانفروشای از خدا بی خبر میگیریم !!!!!!!!!