بررسی بازار مسکن

بررسی بازار مسکن
بررسی بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، رابطه بین قیمت و اجاره بهای مسکن در طول ماه های گذشته در بازه عددی مشخصی قرار گرفته است و بررسی روند تحولات مسکن در بلند مدت نشان دهنده افزایش روز افزون قیمت ها می باشد. از دهه 70 تاکنون آمارهای به دست آمده از اخبار بازارمسکن، گواه آن است که متناسب با رشد قیمت مسکن، اجاره بها نیز افزایش یافته است. این دو گزینه رابطه مستقیم با یکدیگر دارند. بطوری

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، رابطه بین قیمت و اجاره بهای مسکن در طول ماه های گذشته در بازه عددی مشخصی قرار گرفته است و بررسی روند تحولات مسکن در بلند مدت نشان دهنده افزایش روز افزون قیمت ها می باشد. از دهه 70 تاکنون آمارهای به دست آمده از اخبار بازارمسکن، گواه آن است که متناسب با رشد قیمت مسکن، اجاره بها نیز افزایش یافته است.

این دو گزینه رابطه مستقیم با یکدیگر دارند. بطوری که با بروز رکود در بازار مسکن و ثبات قیمت واحد های مسکونی، اجاره بها نیز با جهش جدی مواجه نمی شود اما اکنون با افزایش بی رویه قیمت مسکن شاهد افزایش اجاره بها نیز هستیم. در سال های پایانی رکود، نسبت افزایش اجاره بها به قیمت مسکن تقریبا 13 درصد بوده است و این نسبت تا سطح 20 درصد نیز پیش رفته است! به طوری که با خروج مسکن از رکود قیمت اجاره بها نیز به صورت چشمگیری افزایش یافت.

طبق گفته کارشناسان بخش مسکن، یکی از علل افزایش قیمت مسکن را می توان افزایش شاخص قیمت مصالح ساختمانی دانست. افزایش قیمت در بخش مصالح ساختمانی از جمله جهش قیمت آهن آلات تأثیر بسزایی در قیمت تمام شده واحدهای مسکونی گذاشته است. افزایش قیمت در بازار آهن تهران از جمله در بخش میلگرد آجدار که یکی از گزینه های اصلی برای سازندگان به شمار می آید، به میزان 23 درصد در افزایش قیمت مسکن تأثیرگذار بوده است. 

کارشناسان اقتصاد مسکن با توجه به وضعیت فعلی بازار مسکن بر این باورند که در ماه های پیش رو، به علت ناتوانی متقاضیان و کاهش سطح خرید مصرف کنندگان، امکان افزایش قیمت مشابه ماه های قبل وجود ندارد و فضای روانی حاکم بر بخش مسکن نسبتا آرام پیش بینی می شود. اگر به هر دلیلی این ثبات بر بازار حکم فرما نشود، بازار به حالت رکود قبلی باز خواهد گشت.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)