بررسی حجم معاملات مسکن

بررسی حجم معاملات مسکن
بررسی حجم معاملات مسکن

حرکت دست کم ۵ماهه خریداران مسکن در تهران به سمت پایین شهر موجب شد اختلاف چشمگیر درسرعت رشد قیمت بین شمال و جنوب پایتخت، کاهش قابل توجهی پیدا کند.در فاصله ابتدای ۹۶- سال آخر رکورد قبلی- تا تیر ۹۸ یعنی ماهی که روند افزایش قیمت مسکن ...

حرکت دست کم ۵ماهه خریداران مسکن در تهران به سمت پایین شهر موجب شد اختلاف چشمگیر درسرعت رشد قیمت بین شمال و جنوب پایتخت، کاهش قابل توجهی پیدا کند.در فاصله ابتدای ۹۶- سال آخر رکورد قبلی- تا تیر ۹۸ یعنی ماهی که روند افزایش قیمت مسکن در شهر تهران توقف یافت، تورم ملکی مناطق شمالی ۳۳ واحد درصد بیشتر از مناطق جنوبی رقم خورد. اما این شکاف یعنی اختلاف سرعت تورم، از تابستان گذشته تاکنون به ۸ درصد واحد درصد کاهش یافت که علت آن رشد سهم مناطق جنوبی در فروش آپارتمان است.

ماه میانه فصل تابستان به علت ریزش معاملات در مناطق شمالی و رویش جنس جدید معاملات در مناطق جنوبی پایتخت، به یک دوره خاص معاملات در بازار مسکن تبدیل شده است. بررسی جزِئیات آمار رسمی از تحولات بازار مسکن پایتخت در مرداد ماه امسال نشان می دهد: برخلاف اینکه حجم معاملات در مناطق شمال شهر تهران کاهش چشمگیری داشته، با این وجود معاملات خرید وفروش ثبت شده در برخی از مناطق جنوبی پایتخت رشد مثبت داشته اند. به طوریکه وزن مناطق نیمه جنوبی پایتخت در مجموع معاملات منعقدشده افزایش یافته است.

به گزارش آهن پرایس، تازه ترین آمار بانک مرکزی از وضعیت بازار مسکن شهر تهران در نیمه تابستان امسال نشان می دهد که میانگین قیمت هرمترمربع آپارتمان مسکونی در مناطق ۲۲ گانه به ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده که نسبت به ماه ابتدایی فصل تابستان معادل ۵/۱۰ درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل معادل ۷۵ درصد افزایش را ثبت کرده است.

با وجود اینکه روند صعودی تورم ماهانه و نقطه ای بازار مسکن همچنان تداوم یافته، طی یک ماه مرداد حجم معاملات در مسیری متفاوت حرت کرده است. به طوریکه باوجود ثبت بیش از ۱۰ هزار معامله ماهانه از ابتدای سال جاری تاکنون ونهایتا صعود حجم معاملات به بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی در تیر ماه امسال، در مرداد ماه حجم معاملات خرید و فروش سیر صعودی را طی کرد و به حدود ۹ هزار واحد رسید. در نهایت تغییرات ماهانه معاملات بیش از ۲۵ درصد انقباض و قرار گیری مجدد در شرایط رکودی را نشان می دهد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)