بررسی صحت ثبات اجاره بها

بررسی صحت ثبات اجاره بها
بررسی صحت ثبات اجاره بها

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در پاسخ به این سوال که چه تحلیل و چشم‌ اندازی از بازار مسکن در سال جاری وجود دارد، ‌میتوان گفت: مطرح شدن مسکن امید از سوی شهرداری تهران و ساخت ۴۰۰ هزار مسکن از سوی وزیر راه و شهرسازی نشان از رونق تولید و عرضه مسکن خواهد بود...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در پاسخ به این سوال که چه تحلیل و چشم‌ اندازی از بازار مسکن در سال جاری وجود دارد، ‌میتوان گفت: مطرح شدن مسکن امید از سوی شهرداری تهران و ساخت ۴۰۰ هزار مسکن از سوی وزیر راه و شهرسازی نشان از رونق تولید و عرضه مسکن خواهد بود. با اشاره به نامگذاری سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری قطعاً با رونق تولید مسکن ۱۷۴ شغل کلیدی درگیر خواهد شد که باعث رونق بسیاری از مشاغل جانبی نیز خواهد شد، بنابراین رونق تولید مسکن و عرضه مناسب قطعاً به نفع بازار مسکن خواهد بود.

با توجه به تجربه سال ۹۱ بعد از رشد نرخ ارز و  جهش چشمگیر قیمت مسکن می توان به این نتیجه رسید که در سال ۹۸ به احتمال زیاد رشد قیمت نخواهیم داشت، اما با توجه به کاهش قدرت خرید و افزایش قیمت مسکن در سال گذشته، امسال قیمت مسکن در حد شاخص تورم افزایش خواهد یافت. به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک: اگر فعالیت‌های وعده داده شده برای تولید مسکن به نتیجه برسد، ثبات قیمت مسکن دور از دسترس نیست.

اما بنابر اخبار کسب شده از بازار مسکن، رشد قیمت ملک در اوایل  سال جدید موجب شده تا منتظر رشد نرخ اجاره بها باشیم. اجاره بها تابع قیمت مسکن است اما نه به آن اندازه که انتظار می رود چرا که موجران عاقل هستند و به خوبی می‌دانند که رشد بیش از حد نرخ اجاره باعث خالی ماندن ملک مورد نظر خواهد شد.

نرخ اجاره بها در سال گذشته در نهایت 33 درصد رشد داشت و امسال هم نرخ اجاره بهای مسکن بیش از 33 درصد رشد نخواهد کرد و به همان میزان پارسال خواهد بود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این سؤال که آیا متقاضیان مسکن اقدام به خرید ملک کنند یا خیر؟ گفت: متقاضیان وقتی نیازمند خرید ملک هستند، منتظر نمانند که معجزه‌ای رخ دهد چرا که با خرید ملک بعد از ۵ سال یک ارزش افزوده‌ای برای آن ملک رخ می‌دهد و  نگه داشتن پول مثل برف می ماند که به سرعت آب میشود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)